Sviken & förrådd på alla sätt som går
Min sambo har varit otrogen i drygt ett o ett halvt år. Vi har två små underbara barn ihop, köpte hus för 1 år sedan ( alltså under tiden han är otrogen) och skulle fira vår 10-årsdag några veckor längre fram då han möter mig hemma efter jobbet (han hade lämnat barnen hos sin mamma) och berättar att han varit otrogen med sin bästa väns sambo. Mitt liv rasar på 1 minut. På 1 minut blir allt jag trott var äkta & fint, falskt & fult. Tankarna rasar.. panikångesten kryper närmare..
Han och kompisens sambo har sexchattat (väldigt grovt och omfattande) på facebook, mms:at nakenbilder och filmer, skickat otaliga sms och mail, smygtafsat på varandra här hemma (till och med när jag var hemma), sett till att träna samtidigt på gymmet och till slut legat med varandra när jag var med barnen och hälsade på mina föräldrar. Vi har umgåtts parvis intensivt i två års tid och våra barn har lekt med varandra, hon har åkt på shoppingturer och gått på "tjejbio" med mig samtidigt som de har fört både mig och hennes sambo bakom ljuset. Han ville till och med att jag skulle fråga henne om dom ville bli med på familjesemester - hur grym kan man vara?! Det var inte avslutat när han berättade.. inte frivilligt i alla fall. De blev påkomna! Hon hade glömt att radera chatthistoriken på datorn och hennes sambo läser det.
Nu är det snart 3 (fruktansvärt smärtsamma) månader sedan han berättade. Han säger att han ångrar sig djupt och att han älskar mig. Jag vill väl ge det ett försök men är livrädd för att jag inte kommer klara av att förlåta honom. Anledningarna till det är många:
- han bevarade inte en enda "gräns", han var otrogen på alla sätt som går. Till och med när jag var hemma.
- jag ser bilder i huvudet på dom 2 flera gånger varje dag ( har ju läst chatten så det är inte svårt att föreställa sig)
- han gjorde detta nyktert, medvetet, hänsynslöst i drygt ett och ett halvt år utan en tanke på att avsluta det. Hade de inte blivit påkomna hade det fortsatt än idag??
- hur ska jag någonsin kunna lita på honom igen?
- han förrådde även min vänskap genom att berätta privata saker om mig för henne på chatten.
- han valde bort mig.. för henne! (som han påstår inte hade en enda känsla för, mer än kåthet förstås)
- att han kunde behandla mig så respektlöst och grymt under så lång tid efter allt vi har byggt upp tillsammans under 10 år.
- kommer jag någonsin bli helt lycklig med honom igen med ett sånt här svart moln som skuggar allt?
Om man inte kan lita på den man älskar och den som påstår sig älska mig - vem kan man då lita på? =(
Någon som har nån kommentar, tanke eller råd efter ha läst detta?