• FrejaHansson

Föräldrar i Lund!! Är tacksam för svar och råd.

Vi har nyligen flyttat till Lund, till Linero för att vara exakt.
    Nu undrar jag för det första om någon vet hur det ser ut med dagmammor i Lund? Jag har nämligen hört att det inte är så gott om dagmammor och om någon känner till det, vet du någon bra dagmamma som bor i närheten?

Och min andra fråga är om ni vet något bra dagis här i Lund, gärna på Linero eller i närheten men det kan också vara i stan för det viktigaste är ju såklart att dottern får ett bra dagis.

Vår dotter är ett nu och tänker sätta henne på dagis eller hos dagmamma när hon blir 1½ eller två år ungefär :)

Är tacksam för svar!!

• Svar på tråden Föräldrar i Lund!! Är tacksam för svar och råd.
  • Nintendo

Välkomna till Lund. :)

Jag har dålig koll på dagmammor då vi har förskola istället. Vi är supernöjda med vårt dagis, Uroxen avd Vinden, som är ett utedagis. Kanske inte är aktuellt för er iofs då det ligger i Gunnesbo på andra sidan stan.

• FrejaHansson

Tack för svar:) Ja det kanske är lite långt men utedagis låter ju kanon!
    Vad har de för öppetider och så? :)

• Nintendo

Det är vanliga öppettider.

Utedagis är helt perfekt för vår dotter, hon älskar att vara ute. Den yngsta kommer också börja där så fort en plats blir ledig (ett poppis ställe så det är så gott som alltid kö).
    Miljön är hur fin som helst och personalen är trevliga och väldigt engagerade. Dagiset ligger dessutom på en 4H-gård så dom träffar ofta djuren och matar och klappar. Gör ofta utflykter till en närliggande mosse. Kan inte bli mycket bättre känns det som!

• pyret12345

Montessoriförskolorna i Lund tycker jag är toppen. Barnens hus och tomegården sägs ju vara bästa förskolorna inne i stan :)

• KarroN

Välkommen till Lund! Bodde på linero förr och kan säga att det finns ettpar förskolor där. Det finns Tirfing, Ormen långe (en nybyggd förskola på nya linero) och blåtunga. Sen byggs det en ny förskola på stora råby området ( inärheten av linero).. Dagmamma vet jag att det finns på nöbbelöv i lund, vet en som har sitt barn där.. Läste att ditt barn är nästa lika gammal som mitt :) va skoj :)

• Fleetfoxes

Finns en fanatiskt förskola ca 10 min promenad från Linero. 
    Ligger nere i strora Råby i ett stort och charmigt hus med enormt vacker utemiljö.
    Serverar bara ekologisk och vegetarisk mat lagad från grunden av en fantastisk kock!
    Har små småbarngrupper (ofta ca 5 barn i varje) vilket jag tycker är suveränt! 
    Man kan ringa och ställa sig i kö eller gå och titta på verksamheten. 
    Heter nu Äppellunden men kommer snart att byta namn till Fridhill. 
    Rekommenderas varmt!!

Svar på tråden Föräldrar i Lund!! Är tacksam för svar och råd.