• nennee­e
    Äldre 16 Aug 09:08
    1214 visningar
    2 svar
    2
    1214

    Utomkveds eller missfall? Hjälp!

    Jag hade ett X i vänster äggledare i mars-11 och var tvungen att operera bort den i v.7
    Sen plussade jag i förra veckan igen. Men sen fick jag fick en brunaktig liten blödning i lördags, var då i v.4+3.. Hade haft mensvärk och ont i ryggslutet hela dagen. På morgonen efter kom det mera blod och lite småklumpar och mera mensvärk, men inte lika mycket. Jag åkte in till gynakuten, var då helt övertygad om att det rörde sig om ännu ett X. Gjorde två gravtest som båda var negativa,VUL visade ingenting varesig i äggledaren eller i livmodern. Blödningen ökade på när jag var på sjukhuset och det kom mer klumpar och mörkt tjockt blod liksom.. Läkaren sa att det är ett tidigt missfall. Dom tog blodprover för att vara på den säkra sidan och ska ta nya senare idag..

    Vad tror ni? Blödningen har avtagit, blöder inte mycket nu, nästan som mens men inte riktigt. Har hellet inte ont, men jag upplever att det spänner på höger sida... Det kan ju vara äggstocken eller vadsomhelst, men jag blir så orolig!! Har tagit nytt gravtest imorse som var negativt..
     

  • Svar på tråden Utomkveds eller missfall? Hjälp!
  • Äldre 16 Aug 09:11
    #1

    Låter som ett tidigt missfall tyvärr.

  • nennee­e
    Äldre 16 Aug 09:13
    #2

    Det är det jag hoppas på också, det vore så hemskt om det vore ett nytt X.. Nu vet jag ju iallafall att äggledaren funkar som den ska, även om det är tråkigt med missfall..

Svar på tråden Utomkveds eller missfall? Hjälp!