• Anonym (Fegis)

Hur länge har ni varit tillsammans trots du vill göra slut?

Misstänker att jag inte är ensam. En standupkomiker berättade i som show: I love my wife. She's the one. I think you meet the one after you the girland who is absolutely not the one. My previous relationship lasted for five years. But I wanted to break up after three months but I did'nt because I'm a pussy. Did'nt wanna hurt her feelings. So instead my life sucked. Inget roligt skämt men säkert sanning för många. Så hur länge har du varit ihop med din partner trots att det kanske inte känns rätt. Övertygad eller bara fundersam? Jag har varit ihop med min tjej och nu sambo i 2,5 år. Vill inte såra henne och är rädd för saknaden och ensamheten som kommer om vi gör slut. Men jag vet att hon inte är "the one". Vem känner igen sig? Bara rädd för att dra ut på detta så länge att det aldrig blir av. Til death do us part... Inte kär. Knappt attraherad. Klickar inte på så många punkter men ändå på nåt sätt så... Hon är en vän. Vi känner och kan varandra. Tryggt på nåt sätt. Tips? Någon som är i samma situation eller kanske misstänker att er partner känner så?

• Svar på tråden Hur länge har ni varit tillsammans trots du vill göra slut?
  • Fruochmamma

Varje dag i en situation är väl egentligen för länge. Inte schysst mot dig eller henne men jag vet att det är svårt att bryta den "trygga bubbland" även ifall den kanske ändå inte är ideal.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Douglas

Jag var ihop med tjejen jag visste jag inte älskade i nästan 1år. Jag gjorde slut 1gång och tog tillbaka henne för att sen göra slut ordentligt. Jävligt ovärt och fegt kanske, men jag har ingen ågren, jag ångrar inte våran tid ihop, jag tänker att jag lärde mig något utav det. Du bör ju givitvis ta tjuren vid hornen. Det här med att erkänna för sig själv och tala eller skriva om det kan säkert vara en bra peppning för att ta beslutet och steget som måste tas.

• Anonym (Fegis)

I know.
    Dumma jag hade det likadant i mitt förra förhållande. Som nu i efterhand visar sig vara lite bättre ändå än detta. Men där tröttnade till sist min sambo på att aldrig få bekräftelse eller uppskattning och delade tankar om framtiden. Så hon dumpade mig och tog det jävligt hårt faktiskt. Men jag vet att hon inte heller var den rätta men i förhållande till den ja är tillsammans med nu var hon nog lite mer rätt.

Jag vet vad jag måste göra och jag måste spräcka trygghetsbubblan. Men frågan är när. Jag hoppas jag övertygar mig själv snart.

• requiem

Ja det är inte lätt att göra slut, speciellt om man är sambo. Men det känns ju hetlt klart bättre när man får det "överstökat".. 

• OliviaViktor

Jag var tillsammans med en kille ett tag och jag var inte kär och attraktionen var sådär. Vi klickade inte på några som helst punkter, men jag ville inte vara ensam trotts att jag mådde dåligt i vårat förhållande för det var verkligen skit.
    Men han tyckte tydligen annorlunda och ville "alltid" vara tillsammans med mig, enligt hans ord.
    Och han övertygade mig om att jag var "the one" tills jag trodde på det själv....lättlurad. Jag försökte göra slut men förhållandet höll mig som i ett stålgrepp.
    När det tog slut mellan oss så tog jag många lärdommar ifrån det förhållandet.
    1. Nu vet jag vad jag INTE vill ha och han är en stor symbol för det, därför att ALLT han står för och är, vill jag aldrig mer vara med eller umgås med igen.

Och nu är jag tillsammans med en helt underbar människa och man som jag egentligen har mitt ex att tacka för, för hade jag inte träffat mitt fruktansvärda ex så hade jag aldrig lärt mig vad jag inte vill ha och vad jag vill ha.
    Och nu känner jag mig FRI!

• Anonym (vågar inte)

Träffades otober 1992 och velat bryta med honom sedan december 1992 men är fast!

• Douglas
    Anonym (vågar inte) skrev 2011-08-16 13:32:56 följande:
    Träffades otober 1992 och velat bryta med honom sedan december 1992 men är fast!
    Det är ju tragiskt. Ett halvt liv. Ja antar att det inte går att skylla på någon annan, än dig själv. Men bättre sent än aldrig.
  • Anonym (vågar inte)
    Douglas skrev 2011-08-16 15:19:53 följande:
    Det är ju tragiskt. Ett halvt liv. Ja antar att det inte går att skylla på någon annan, än dig själv. Men bättre sent än aldrig.
    nej det är inte mitt fel, jag är så klart medskyldig till att vi fortfarande lever ihop men han har en narcisstisk personlighetsstörning som gör honom totalt oberäknelig vilket gör att jag inte bryter mig loss.
  • Anonym (För länge)

Jag stannade med mitt ex i drygt 3 år "över tiden". Kunde inte göra slut. Eller kändes inte som jag kunde. Så stannade i 3 år och mådde dåligt varje dag över att mitt liv var som det var och att tiden bara rann ifrån mig. Men till slut bara gjorde jag det. Slut. Han grät men för mig var det mitt livs bästa dag. Så mitt råd är : gör slut! Låt inte åren bara rulla på. Mitt mantra när jag laddade för att göra slut var att jag bara har ett liv. Och det ville jag inte slösa på ett tomt förhållande.

• Anonym (4 år)

För mig tog det 4 år. När dagen väl kom var vi överens så det var en enkel separation.

Svar på tråden Hur länge har ni varit tillsammans trots du vill göra slut?