• Emki

Hallonbladste!! Vilken sort?

Jag undrar vad det är för hallonbladste man ska dricka?
    Har någon en bild på förpackningen av vad ni dricker? Tänkte köpa idag och vill inte gärna köpa fel!!

Kan man köpa på Life?

• Svar på tråden Hallonbladste!! Vilken sort?
  • Dimitra

Känner du nån som har hallonbuskar på gården? Jag ansade hallonbusken rejält kan jag säga sedan lade jag bladen i långpannan med bakplåtspapper under och körde på 50 grader över natten. Sen mosar man dem lite och har fått sig perfekta teblad

The Dimitra universe.
  • Vinxen

Hallonbladste har inget med hallon att göra för det första! För det andra finns det på Life i en blå påse med en tant på :) lösvikt. Fråga så får du hjälp :)

• Dimitra
    Vinxen skrev 2011-08-16 10:50:27 följande:
    Hallonbladste har inget med hallon att göra för det första!
    Var det där riktat till mig? I sånna fall hoppas jag att ingen annan läste in något som inte står där. Hallonbusken jag ansade har (hade ) hallonblad också.
    The Dimitra universe.
  • Vinxen

Ja de var det. Hon på life sa att bladen kommer från en egen buske. Inte någon hallonbuske :) men hon kanske inte visste heller :P

• Dimitra
    Vinxen skrev 2011-08-16 10:55:47 följande:
    Ja de var det. Hon på life sa att bladen kommer från en egen buske. Inte någon hallonbuske :) men hon kanske inte visste heller :P
    Självklart sa hon så, annars så får de ju inte sälja.
    The Dimitra universe.
  • Vinxen

Dom säljer nog inga mängder av det fantastiskt vidriga teet ;) haha

• Emki

ok jag har köpt ett te idag men det är påsar.
    Så här ser det ut....
    funkar det eller??

• Emki
    Emki skrev 2011-08-16 16:55:44 följande:
    Så här ser det ut....
    funkar det eller??
    www.google.se/imgres&hl=sv&gbv=2&tbm=isch&tbnid=h6OYKf5tqkNKpM:&imgrefurl=www.tantensgrona.se/ortte/217-clipper-hallonbladste.html&docid=tXiMaBh_PfIdnM&w=300&h=300&ei=yoRKTv2qJ5Dvsga26fCbBw&zoom=1&iact=hc&vpx=427&vpy=77&dur=528&hovh=133&hovw=133&tx=101&ty=107&page=2&tbnh=133&tbnw=133&start=9&ndsp=10&ved=1t:429,r:2,s:9&biw=1024&bih=461
  • Dimitra
    Emki skrev 2011-08-16 16:55:44 följande:
    Så här ser det ut....
    funkar det eller??
    Kolla på förpackningen hur mycket hallonblad det är. Ju närmare 100% desto mer effektivt.
    The Dimitra universe.
  • Emki

ok det står 50% hallonblad. Man kanske kan dricka mera då eller??

• Emki

Är det någon som vet om man kan dricka denna sorten, eller ska det vara löste?

• En Kopp Te
    Emki skrev 2011-08-18 09:01:05 följande:
    Är det någon som vet om man kan dricka denna sorten, eller ska det vara löste?
    Du kan dricka den sorten. Det behöver inte vara löste.
  • Emki

okej tack!

Men det innehåller bara 50% hallonblad. Då kanske det inte är så effektivt eller??

• En Kopp Te
    Emki skrev 2011-08-28 09:20:30 följande:
    okej tack!

Men det innehåller bara 50% hallonblad. Då kanske det inte är så effektivt eller??
    Det är ganska så individuellt hur man reagerar på hallonbladste.Den sorten som du har provat används av gravida och ger effekt. Det är aldrig bra att överstiga den maximala dagliga dosen som ligger någonstans runt 2400 mg, även om det också är mycket individuellt.

Lycka till med din graviditet :)
Svar på tråden Hallonbladste!! Vilken sort?