Anonym (Pinsamt) skrev 2011-08-16 11:07:52 följande:
Oj, det där lät inte roligt! Verkar som du fått ett ganska oproffsigt bemötande. Usch, det är ju verkligen inte så att man VILL bli undersökt där bak... är skitnervös för att ringa till läkaren, och din historia var inte särskilt hoppfull...
Har du inte funderat på att söka hjälp någon annanstans?
Jag upplevde inte att det var oproffsigt (förutom barnmorskan som inte visste vad hon pratade om...).
Jag ser ingen poäng med att söka någon annanstans - uppfattade deras besked som vettigt och accepterar det.
Verkar ju inte så troligt att någon annan läkare skulle gå med på att söva mig och göra ett stort ingrepp i ett känsligt område som analen, bara för att jag tycker det är tråkigt att ha hudflikar....
Läkaren sa dock att om de ändå skulle behöva operera pga själva hemorrojderna så kan de samtidigt ta bort hudflikarna. Men mina hemorrojder är inte allvarliga så det är inte aktuellt.
Att genomgå en stor operation bara för hudflikarna, det vill jag faktiskt inte heller göra efter det hon berättade. Att bli sövd innebär ju en risk, samt att det inte läker så lätt där nere vad jag förstår. De behöver väl skära upp analen och renovera liksom...
Men självklart ska DU göra ett eget besök, du kanske har värre hemorrojder som berättigar en operation?
Själva slangen och luften var obehagligt helt klart, men det gjorde inte ont. Dt är mer det att det känns jäkligt utsatt att ligga där med en slang i baken. Men det finns ju värre saker i livet än så... Är ändå glad att jag redde ut det och nöjd att jag vågade!