• mortill31980

Varmaste/bästa vantarna?

Vilka är de varmaste vinterhandskarna som även tål väta?
    Barnet är 2 år och vill att de ska vara enkla att ta på för dagispersonalen,samt långa så de går en bit över/under overallärmen så det inte kommer in snö när det leks i snön....
    Funderade på Hestra, men finns så många olika att välja på,hur är de i storlekarna....barnet är strax över 2 år när det är dax att använda dom,passar strl 2 då?el är de små /stora i sina strl?

Andra märken som är bra?

• Svar på tråden Varmaste/bästa vantarna?
  • nilam 74

hestra tycker jag du ska satsa på är bra vantar för småbarn och lätta och ta på.

• cicci85

Vad jag hört så ska väl Hestra vara bäst. Vi har mest använt PoP och Fix och de håller mina ungars händer varma. Hade Didrikssons ett år men lillens händer blev iskalla!

• mortill31980

har bara tittat på nätet på Hestra, det står på ngn att det är lösfoder med ull,men på de andra står det inte ull när det gäller fodringen....  vilka av deras mindre vantar är det som har ull? el är det alla deras vantar,men det är dumt när de isf inte skriver ut det....

• Armani

Jag gillar inte Hestra. Min dotter har aldrig frusigt så hemskt som i dom. Kanske berodde det på fel strl eller liknande, men dom funkade iaf inte för oss. Kör på pop´s ist och om det är riktigt kallt en tunn ullvante under

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • sarsparis

när vi var på naturkompaniet och frågade efter de varmaste vantarna de har så fick vi hestra. de sa att det finns inga varmare vantar till mindre barn, fryser de ändå får man köpa en tunn ullvante att ha i vanten. viktigt att det är de med ull i. när jag köpte mina förra året fanns både med löstagbart ull och inte löstagbart. vi har de som inte är löstagbart då det inte fanns i rätt storlek till sonen med löstagbart. det finns hestra även utan ull, de är inte alls lika bra, har haft dom också till sonen. sonen är väldigt frusen om händerna, han har inte frusit en enda gång i vintras, de satt bra och vad jag vet var de aldrig blöta. i år blir det ett par likadana.

• pigglet

Vi har testat både Hestra med ull och Reima. Vet inte riktigt vilken som håller varmast faktiskt. Ullfodret i hestras vantar har nötts mycket fort, de har inte hållit en vinter "i fingertoparna". Man kan köpa nya foder, men de är också ganska dyra... Reima håller inte yttertyget en hel vinter i stället - de ser nötta ut redan efter några månader. Påverkar inte funktionen iofs. Hestras ser fortfarnade ut som nya utvändigt...

Hestras storlekar går efter ålder, tror jag. Så en 2-åring har storlek 2.

Reima storlek 0 passar 0-2 år ca. Storlek 1 har de haft tills de varit 4 år typ.     

• Dr Mupp

Hestra helt klart.

Fjellwott jr är den bästa enligt mig. Det har löstagbart ullfoder. Vi har även haft Woolmitt som inte har löstagbart, men det tog lång tid att torka om de blev våta.

Till pyttisar gillar jag baby zip.

Nått att tänka på är att babyvantarna i strl 3 inte är samma storlek som barnvantarna i strl 3. Kommer dock inte ihåg vilken av dem som var större.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • nyfiken flax

Vi har testat typ alla barnvantar som finns och sonen fryser alltid om händerna, han blir helt iskall. Men de billigare vantarna är helt klart sämre hållbarhet på samt att de funkar mindre bra när det är blött. Förra året hade sonen tre par vantar, två från Hestra och ett par från typ Kappahl el HM, han slet ut alla men de dyrare från Hestra höll mot väta tills de gick sönder. Vi hade även ett par av Hestras billigaste och de var inte stort bättre än de från Kappahl/HM. Han har också ett par av Hestras dyraste vante med skinn på handens insida som han har när vi åker skidor men även den frös han i. Vi använder liners under, det blir lite klumpigt tycker han men blir varmare i alla fall.

• mortill31980

vad heter de vantarna från Hestra-modellen som tål väta men ändå håller värmen bra? till 2-åring...

• imsel

Jag hade först hestras med ullfoder, men han var väldigt kall om händerna.. Iofs var dom lite för stora, kanske var därför, men de är inte vattentäta! Bara vattenavvisande. Sen fick han hestra baby zip long som jag tyckte var bättre. Ibland var han kall förstås, men han har alltid haft kalla händer. Tror jag kommer köpa ett par nya såna till honom nu (2,5 år är han). Ev kanske reima.. Eller båda så man har ett par extra

april 09 kom min bebbe
  • sarsparis
    imsel skrev 2011-08-21 20:48:11 följande:
    Jag hade först hestras med ullfoder, men han var väldigt kall om händerna.. Iofs var dom lite för stora, kanske var därför, men de är inte vattentäta! Bara vattenavvisande. Sen fick han hestra baby zip long som jag tyckte var bättre. Ibland var han kall förstås, men han har alltid haft kalla händer. Tror jag kommer köpa ett par nya såna till honom nu (2,5 år är han). Ev kanske reima.. Eller båda så man har ett par extra
    Vilka var det du hade, för de jag länkat till ovan är båda vattentäta, vi hade Kids wool terry, och de höll då för all väta, vi brukar alltid ha fleecefodrade galonvantar när slasket kommer men de blev hetl oanvända då hestravantarna var så bra :)
  • imsel

Jag hade fjellvott, men hann inte använda dom så mycket (inte så att dom blev blöta) men min syster hade likadana till sin son som var 5, och hans blev då blöta.. De var från förra året tror jag.

Det jag också tyckte var jobbigt var att snön fastnade på vantarna..
    Och att dom var kalla borde väl kanske berott på att dom var lite för stora..

april 09 kom min bebbe
Svar på tråden Varmaste/bästa vantarna?