• Anonym (fliken)

skinnflik på ena yttre blygdläppen

ja som rubriken lyder så hhar det bildats en (2 till är på G) skinnbit på min vänstra yttre blygdläpp. Har i princip ingen känsel i den, och jag skulle så gärna vilja få bort den på något sätt. vad är det och varför har det blivit såhär??! den är 0.5cm lång och knappt lika bred. den bara hänger där och det irriterar mig något enormt och jag skäms för den...ser att två till är påväg att bildas men dessa ligger fortf väldigt ytligt på huden.. men ändå?
    vad tror ni? ska kontakta läkaren också för att se om de kan skära bort den. Har ej fött några barn tidigare och är 23 år gammal. 

• Svar på tråden skinnflik på ena yttre blygdläppen
  • Anonym (fliken)
    Anonym skrev 2011-08-16 11:37:34 följande:
    kondylom?
    nej. fast förhållande och regelbundna kontroller...så det kan de inte vara..
  • Anonym

kan antingen vara "skintag" eller molusker. Båda måste skäras bort, men det är inget farligt. gå till läkaren bara :)
    Molusker är dock smittsamt och är ofta något barn har, men det är ofarligt. Jag hade själv molusker i ljumsken

• skrabba

Kondylom kan man få även om man har fast förhållande . För man kan ha det i flera år innan man får några vårtor.

• Anonym (fliken)
    skrabba skrev 2011-08-16 12:11:20 följande:
    Kondylom kan man få även om man har fast förhållande . För man kan ha det i flera år innan man får några vårtor.
    Tror jag säkert, men testerna har alltid visat negativt så nej. tack ändå.
  • Anonym (Binky)

Jag fick en liten "plipp på skaft" där när jag bara var 12-13, och den togs bort som man tar bort vilken annan sådan liten hudfärgad utväxt som helst.

Knyt om med rejäl sytråd om så att blodflödet skärs av och sen dör fliken och faller av.

Men nu vet ju inte jag om du har en sån eller nåt annat. Jag har tagit bort sådana utväxter på andra ställen själv, men denna gick vi till läkare med eftersom jag var så ung då och han knöt om tråden.

• Hirsu
    Anonym (fliken) skrev 2011-08-21 11:24:39 följande:
    Tror jag säkert, men testerna har alltid visat negativt så nej. tack ändå.
    Kondylom orsakas av ett virus och det går inte att upptäcka genom ett blodprov eller annat prov. Det är alltså möjligt och, utifrån det du beskriver, sannolikt att det är kondylom du har.
  • skrabba

Skulle precis skriva det att man inte gör något prov för att kolla kondylom utan det syns bara liksom

• Anonym

Jag har också en sån skinnflik där, men jag är oskuld, kan det vara kondylom ändå?

Svar på tråden skinnflik på ena yttre blygdläppen