• Anonym (Förvirrad)

Är jag gay?

Jag är 23 år gammal, nygift (med en man) vi har varit ett par i 7 år. Kan det vara så att jag är lesbisk?
    Jag har aldrig haft sex med en tjej, jag har aldrig varit kär i en tjej (lite betuttad i Kim från Top Model och Danny från Tila Tequila men...)
    Men jag tänker och drömmer mer om tjejer (sexuellt) än killar. Och när jag tänker på det så känns det mer spännande och erotiskt än att ha sex med en man. Egentligen har jag inte direkt NJUTIT av sex med en man utan bara kännt bekräftelsen (inte för att det är hemskt att ha sex med min man men.. det verkar vara så himla stormande för andra att det känns som att det är något fel på mej, att jag inte upplevt sex som det ska upplevas) Kan det vara så att jag är lesbisk? Hur vet man det? Ska jag prova? Vart kommer jag i kontakt med gay kvinnor? Vad säger jag till min man? Ska jag va otrogen mot honom? Ska jag lämna honom? Hur ska jag ta reda på vem jag är?

Hjälp! / förvirrad.

• Svar på tråden Är jag gay?
  • Trivelina73

Varför vill folk jämt vara otrogna?? Blir du kåt på kvinnor eller blir du kåt av tanken på kvinnor? Förstår du skillnaden?

Nytt nick igen till någons förtret
  • Anonym (Förvirrad)
    Trivelina73 skrev 2011-08-16 16:48:12 följande:
    Varför vill folk jämt vara otrogna?? Blir du kåt på kvinnor eller blir du kåt av tanken på kvinnor? Förstår du skillnaden?
    Jag har väl ändå inte sagt att jag SKA eller VILL va otrogen, Fan va trögt skrivet av dej! Jag är rådvill bara, hur ska jag kunna ta reda på vem jag är eller vad jag är? Jag är gift, ja. Att träffa och vara med killar är det enda jag vet om. Jag har inget annat att jämföra med. Hur ska jag kunna veta? Kåt på kvinnor eller kåt på tanken av kvinnor? Jadu, för det första handlar det inte bara om att bli kåt. Men jag gillar tanken av att vara IHOP med en kvinna, har dock aldrig träffat en kvinna som jag känt något speciellt för., utan mest fantasier, dagdrömmar, drömmar, tankar, tvivel... hur ska ja kunna veta vad som är skillnaden på tanke och handling när jag aldrig har levt ut "fantasin". Hur ska ja kunna veta om jag är i fel eller rätt lag? Hur vet man?
  • Anonym (Förvirrad)
    Philipsson skrev 2011-08-16 17:39:10 följande:
    Ja, du är flata.
    Och varför är du så säker på det? FInns det inga som helst straighta kvinnor som tänker tanken på att vara med en annan kvinna? Är det så enkelt? Tror jag inte.
  • Anonym (alla har tankar)

Jag har många gånger fantiserat om kvinnor, sett på lesbisk porr och läst lesbiska sexnoveller.
    Men jag är lycklig sambo med min stora kärlek ändå, och det är bara spännande tankar. Visst, jag har väl tänkt tanken när jag sett kvinnor irl också men det är inte mer än roliga tankar.

Är du lycklig med din man? Tänder du på honom?

• Anonym (alla har tankar)
    Anonym (alla har tankar) skrev 2011-08-16 18:06:33 följande:
    Jag har många gånger fantiserat om kvinnor, sett på lesbisk porr och läst lesbiska sexnoveller.
    Men jag är lycklig sambo med min stora kärlek ändå, och det är bara spännande tankar. Visst, jag har väl tänkt tanken när jag sett kvinnor irl också men det är inte mer än roliga tankar.

Min stora kärlek är en man alltså, och jag kvinna. Men antar att det framgick :P
  • Anonym (LD)

Jag lever med en man och kan också tända på kvinnor. Inget fel i det.
    Om du vill testa att ha sex med en kvinna så hade jag berättat det för mannen. Inte gjort något bakom hans rygg!
    Män brukar ju förresten gilla två tjejer tillsammans.. Skämt å sido.
    Detta förutsätter ju att ni har en rak och öppen dialog och att du kan förklara för honom.
    qx.se finns gaytjejer och på gaymode.se

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (alla har tankar) skrev 2011-08-16 18:06:33 följande:

Jag är definitivt lycklig med min man! Jätte lycklig! Allt är jätte bra! Han är världens bästa! Om jag tänder på honom? Jag vet inte, vi har sex och det är helt okej. Men jag vet inte om det är så mycket att ha om jag ska va ärlig. Jag har haft sex med endel män, tvåsiffrigt i alla fall, och då har jag mest velat att det ska ta slut, jag njuter inte av sex som man borde tror jag. Inte om man lyssnar på mina vänner i alla fall. Sex med min man är mest för hans skull. Jag gillar att kyssas, men just sex skulle ja lika gärna kunna vara utan, det gör ingenting för mej. Är det... normalt? Att inte ÄLSKA sex? Och jag tycker att min man ser bra ut men mer än så är det inte, är det konstigt?
  • Anonym (vet inte själv)

Tror du har lite ågren pga bröllopet eftersom det är en stor sak. Inget fel i att testa saker i livet, men är nog ingen idé att göra slut med sin man man älskar när man bara funderar över sitt liv. Trodde också ett tag att jag var homosexuell, t o m levde ett tag med en kvinna, haft sex med flera, men nej, var nog inte det. Vet fortfarande inte om jag är bi eller hetero men tycker inte det spelar så stor roll.

Alla som inte är homo blir ju inte äcklade av tanken på att ha sex med samma kön. Tror ibland att man funderar för mycket för att man tror att man måste känna totalt NEJ om man inte är homosexuell. Som jag sagt, jag tycker det var trevligt, som att ta en fika, men inte min favoritkopp te, ungefär.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (LD) skrev 2011-08-16 18:08:30 följande:
    Jag lever med en man och kan också tända på kvinnor. Inget fel i det.
    Om du vill testa att ha sex med en kvinna så hade jag berättat det för mannen. Inte gjort något bakom hans rygg!
    Män brukar ju förresten gilla två tjejer tillsammans.. Skämt å sido.
    Detta förutsätter ju att ni har en rak och öppen dialog och att du kan förklara för honom.
    qx.se finns gaytjejer och på gaymode.se
    Jag har faktiskt föreslagit en trekant men det är inte alls intressant, vet inte riktigt om ja skulle tycka det kändes bekvämt heller, min man med en annan kvinna. Eller jag med en annan kvinna (första gången) framför min man. Jag har hintat lite om att ja skulle va intresserad, har tex kysst tjejkompisar och så, på skoj i alkoholdimman och det har varit okej för honom, mest som en kul grej. Jag vill inte såra honom, men jag borde ändå berätta hur jag känner för honom? Fast jag vet ju egentligen inte vad jag VILL. Vill jag "testa" med en kvinna? Jag vet inte, jag är så förvirrad...
Svar på tråden Är jag gay?