• Lilla Lycka

Varmare leggings till hösten?

Min dotter har bestämt vägrat att ha något annat än leggings eller tajts på sig hela sommaren. Nu när hösten närmar sig och det är hål någonstans på nästan alla sommarens byxor börjar jag fundera på vad jag ska köpa till henne istället. Hon blir jättearg om jag föreslår de velourbyxor eller jeans som hon glatt hade förra vintern. Eftersom det känns onödigt att bråka om något så oviktigt skulle jag vilja hitta något som motsvarar leggins fast varmare. Finns det? Var i så fall? Några tips? (Hon har stl 98)

• Svar på tråden Varmare leggings till hösten?
  • Hallonmumsan

Det finns termo tights till vuxna och dom är jätte varma och sköna. Finns kanske till barn med

• La Lola

Överdragsbyxor utanpå vanliga leggings?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Hannajo

Min dotter har levt i leggings de senaste två åren. Hon har vanliga tunna på vintern. Inne fryser hon ju inte, ute är det perfekt med leggings under overallen/överdragsbyxorna. Risken med tjocka leggings (om det finns) är ju att det blir för varmt inne.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Indianica

Jeansleggings eller velourtajts/leggings (jag har köpt på Lindex). Har också haft Janus ull-tajts med spetskant på som leggings vintertid till dottern, de är både söta och varma(finns t.ex. på www.ullkläder.se)

Man kan också ha benvärmare över tunnare leggings.

• Lilla Lycka

Tack för tipsen!
    Hon fick följa med och shoppa och det blev några jeans- och manchesterleggins. (Överdragsbyxor är inte populärt så det är bra om det räcker med byxorna en bit inpå hösten). Vi hittade ett par med "glittrig" knapp, så de blev nästan favoriter. Velourleggins har jag inte sett än i affärerna i höst, men hon har kvar några sen i vintras/våras som funkar fortfarande.

Svar på tråden Varmare leggings till hösten?