• stormfågel

Missnöjd med plåtslagarjobb, skorsten

Vi har lagt om vårt tak i sommar och som pricken över i skulle en plåslagare klä in vår slitna skorsten med plåt. Men... vi är jättemissnöjda med resultatet .

Vi valde en stor plåtslagare i stan med goda referenser men ändå ser det ut som en amatör varit framme. Alla plåtar än seda och vinda, plåten är bucklig och det är helt enkelt ingen finess på det.

Är det så illa som vi tycker eller är det okej resulat?
    Är det någon som har erfarnhet av vad man kan förvänta sig.
    Ngt tips på vad vi kan säga för att klaga... helst skulle vi vilja att de gör om det helt.

Är det någon kunnig som vet eller som också klätt in sin skorsten med samma/annat resultat?

ätt in
  • Svar på tråden Missnöjd med plåtslagarjobb, skorsten
  • Ultima

Håller med om att det ser lite hafsigt ut. Ni känner ingen som kan ta en mer "fackmannamässig" titt på jobbet?  

• stormfågel

Tack för att ni svarar! Nä, vi känner ingen fackmannamässig alls när det gäller plåtslageri. Har liksom bara en jobbig känsla i magen att jag inte ens skulle vara nöjd med jobbet om jag gjort det själv .

Och det är så jobbigt att klaga tycker jag. Både jag och maken är fegisar när det gäller att bråka.

• Miew

Det där ser riktigt dåligt ut, jag tycker definitivt att ni ska klaga. Nog att man får räkna med att det kanske inte blir helt slätt, men det där är alldeles för buckligt.

• stormfågel

Jag hade liksom mer tänkt att det skulle se ut så här. Trodde det var självklart.
  • stormfågel
    Miew skrev 2011-08-16 20:24:07 följande:
    Det där ser riktigt dåligt ut, jag tycker definitivt att ni ska klaga. Nog att man får räkna med att det kanske inte blir helt slätt, men det där är alldeles för buckligt.
    Ja dels bucklorna, men sen att han inte har valt att sätta plåtarna symetriskt heller. Antingen tre lika stora plåtbitar eller den lilla plåtbiten i mitten. Helt utan känsla tycker jag.
  • stormfågel

Nu har vi börjat med att mejla och klaga. Jag hoppas så att chefen på firman tycker att arbetet är dåligt och kommer och åtgärdar det utan bråk. Annars vet jag inte riktigt hur man går vidare.

• Miew

Då kan ni gå till allmänna reklamationsnämnden. De kan hjälpa er.

• stormfågel

Kan allmänna reklamationsnämnden hjälpa till med sånt? Vad bra!

Någon som varit med om att klaga där för hantverkarjobb? Hur har ni gått till väga?

• jimp

Plåtslagare i Skåne. Jag hade inte betalt för kunden har alltid rätt. Inte betalt en krona för det inte ok anslutning till pannor o inte delat in skivorna

Svar på tråden Missnöjd med plåtslagarjobb, skorsten