• Luullis

Hur detaljerat ritar din 3-åring?

Hejsan! Jag blev precis utskälld av en jättearg granne som skrek om att jag ska betala en ny vägg för att min treåring har ritat i porten.

Målningen föreställde en prinsessa med lockigt hår, klackskor, klänning, långa ögonfransar och tiara. 

Jag påpekade att min dotter inte får rita med bläckpennor - och ännu mindre gå ut med dom, och att hon inte kan rita sådana figurer. Min dotter ritar huvudfotingar med armar som är längre än benen typ. Men nej, grannen visste att det var min dotter och lyssnade inte alls på när jag försökte förklara att hon inte KAN rita så.

Kan din treåring rita detaljerat så att man verkligen ser vad det är för något? Med små detaljer? 

• Svar på tråden Hur detaljerat ritar din 3-åring?
  • Exter

eh...näe...han ritar inte ens huvudfotingar än. Svårt att tro att det är din dotter som varit i farten.....

• Suri

Nope. Han säger att han ritar bussar, men jag vet inte... Det ser ut som stora cirklar och små cirklar. Fast de är väldigt fina ändå ;)

• Suri

Det du beskriver låter som en 6-7 åring tycker jag.

• Luullis
    Suri skrev 2011-08-16 20:38:48 följande:
    Japp, det bor även lite äldre barn i denna trapp, och i porten brevid. Jag vet vem som ritat detta eftersom att hon ofta sitter här i trappuppgången och jag sa till grannen att jag kunde ta upp detta med hennes mamma. Men nej, det var inte alls hon och sen gormade hon på om att jag förstör det trevliga och att jag skulle få betala.... hmm
  • seandra82

gnälltant . hon borde se skillnad på vad ungefär vad en 3 åring å en ex 10 åring ritar , tycker du inte skall betala ngn sanering av porten . har hon sagt till fastighetsskötaren om att det skulle vara just din dotter som hon tror i hennes ögon? om hon nu pratat med just fastigheteeskötaren ?o fastigh.. inget sagt ngt till dig? , i så fall tycker ja du skall stänga av öronen å inte lyssna på tanten

• MattiasFru
    Suri skrev 2011-08-16 20:38:48 följande:
  • Isabellee

TÄNK OM :) Min dotter ritar små cirklar eller försök till en gubbe. Men då är armar,ben och hals på ansiktet så nej det kan hon verkligen inte :)

• Luullis
    seandra82 skrev 2011-08-16 20:43:04 följande:
    gnälltant . hon borde se skillnad på vad ungefär vad en 3 åring å en ex 10 åring ritar , tycker du inte skall betala ngn sanering av porten . har hon sagt till fastighetsskötaren om att det skulle vara just din dotter som hon tror i hennes ögon? om hon nu pratat med just fastigheteeskötaren ?o fastigh.. inget sagt ngt till dig? , i så fall tycker ja du skall stänga av öronen å inte lyssna på tanten
    Jag tänker inte betala någonting, hör fastighetsskötaren av sig ber jag dottern rita en prinsessa och ge den till honom. 
Svar på tråden Hur detaljerat ritar din 3-åring?