• Anonym

Vattentunna på dagisgården, drunkningsrisk/ohygieniskt?!

Hej alla mammor och pappor!

Jag undrar lite över hur ni reagerat på detta? Jag kommer till vårt nya dagis och får se att de satt upp lite vattenleksaker, jättekul, men problemet är att dessa mynnar ut i en nergrävd tunna utan avrinning...

Jag har gått förbi ett flertal gånger nu under sommaren och var gång är den fylld med alldeles svart vatten, tunnan är ca en meter i diameter och ca 50 cm djup. Jag ser bara hur någon kommer att bli nerknuffad i den och få kallsupar av extremt äckligt vatten (snor, fågelbajs och ja vem vet vad, som stått under varma sommardagar) eller det värsta senariet någon drunknar!

Tunnan är nergrävd så den är inte 50 cm hög, utan 50 cm djup.

Vad tycker ni är det ok att ha detta på en dagisgård med 120 barn??? 

• Svar på tråden Vattentunna på dagisgården, drunkningsrisk/ohygieniskt?!
  • Anonym

Hej TS!

Jag är själv snart utbildad förskollärare och jag ställer mig väldigt frågande till denna nedgrävda vatten-tunna, som faktiskt är väldigt djup! Tänk dig en ettåring som har svårt att kontrollera sin kropp i vanliga fall.. det räcker med att pedagogerna inte har uppsikt en minut och olyckan kan vara framme, en olycka som skulle kunna vara att ett barn drunknar.

• Anonym

tycker du skall påpeka till personalen att det kanske inte är ok med så mkt vatten i tunnan , de måste inte ta bort den men kanske fixa så att vattnet fortsätter till ngt nytt ställe eller tömmer vattnet i tunnnan, å inte på ett ställe me 120 barnt

• nr 1

Verkar inte klokt, ta upp det med personalen genast. Helt livsfarligt. 

• Anonym

Vi har kontaktat rektorn och inväntar svar, sonen börjar inte förrän nästa vecka, men jag kommer aldrig någonsin att lämna mina barn där så länge den är kvar.

• Lumo