• Mynta

Vad tycker du om namnet Axelia?

Namnet Axelia dök upp i mitt huvud tidigare idag, jag vet inte om jag gillar det ens, men av någon anledning fastnade det.

Av ren nyfikenhet, vad tycker du om namnet Axelia? Fint, fult, gammeldags, konstigt, krångligt, vackert, WT, konstlat? Vad är din spontana tanke när du hör namnet?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 21:52
    Jag är inte 100% säker, då jag aldrig hört namnet sägas utan enbart sett det i text, men jag TROR att betoningen ska ligga på E. Axeeelia.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Axelia?
  • AAEV

betoning på iet? axeliia? Helt okej :)

Trodde faktiskt först du stavat fel och menade alexia! :) 

• Enhelia

Jag tycker det låter lite bajsnödigt..krångligt liksom? Alexia däremot är vackert!

• Cia o krabaten

Kknasigt och hon kommer hela sitt liv få förklara sitt namn och stava det osv.

• As mamma

Jag tycker det låter helt otroligt fult :P Men sen kände jag en hemsk tjej som hette Alexia, kan ju vara lite påverkad av det.

• Trasseltroll

Läste först Alexia...blev krångligt att läsa sen på något vis. Så krångligt skulle jag nog sammanfatta det!

• Bibbidi

Jag tycker namnet är helt ok.

Och jag brukar inte tycka om namn som dessa Glad

Uttalade det själv med betoningen på E, men jag har ingen aning om det är rätt....
    Du får kolla upp det. Om betoningen är på E så tycker jag namnet är helt ok, men om betoningen ska vara på I så..... nej nej. Då låter det inte lika bra längreFoten i munnen

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Mrs Chika

Forst tankte jag NEJ...men sen sa jag det hogt for mig sjalv nagra ggr och hor att det later ju som Celia...fast med ack i borjan..och jo...det ar inte fruktansvart...men heller inte snyggt. Axelina gilar jag mer..

• karet

Axelia heter en kompis barn, fint namn, svårt art komma ihåg och svårt att få det rätt när man pratar, blir lätt Alexia.

• Charleyy

Jag tycker faktiskt att det e fint, om man uttalar det med betoning på e:et.

• fluu

Njaa,eller jag vet inte riktigt. Både gillar och ogillar.Däremot tycker jag att Axiana är ganska coolt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Mynta
    karet skrev 2011-08-17 00:04:28 följande:
    Axelia heter en kompis barn, fint namn, svårt art komma ihåg och svårt att få det rätt när man pratar, blir lätt Alexia.

Hur uttalar ni namnet? Betoningen på E eller I?
  • Mynta

Tack för alla svaren! Tar gärna emot fler!

• On top

Låter lite påhittat, så att säga. Men Alexia är fint. Beror dock på efternamnet, Alexia Svensson blir inte så snyggt ihop...

Svar på tråden Vad tycker du om namnet Axelia?