• sagogryn

Behöver tips om hur man kan spara/förvara minnen (biljetter,urklipp m.m.m.m.)

Jag är hopplös på att samla på mig biljetter, kvitton,småsaker från resor, urklipp och mycket mer. Nu ligger det i skokartonger och ja, bara ligger där. Så jag tar gärna emot tips på vad man kan göra av det. Jag vill inte slänga alltihop.

• Svar på tråden Behöver tips om hur man kan spara/förvara minnen (biljetter,urklipp m.m.m.m.)
  • mama08

en scrapbook kanske?
    klistrar in och skriver lite om varje grej?
    då blire ju typ som ett fotalbum

• sagogryn

mama08; Ja, så långt tänkte ju inte jag. det var ju en ide. Undrar om det finsn stora böcker med hårda sidor, typ urklippsböcker. Någon som vet?

Fler tips?

• Sannah

Jag har samlat allt i en dokumentsamlare. (Finns bl.a på IKEA)
    Ser ut som ett "dragspel" när man öppnar det och har alltså massor med typ fickor som jag har skrivit datum på och samlar allt däri.
    Tar inte större plats än ett fotoalbum och det rymmer massor.
    Har dock tänkt att göra i ordning en scrapbook, men det blir väl inte förrän man är pensionär eller nåt har jag en känsla av....

• Teskedsmamman

Sagogryn: Det finns böcker för tidningsurklipp, men bästa är att köpa syrafria kartongpapper och göra själv i en pärm.

• sagogryn

TeaSpoon; Ok. Vet du vart man kan köpa sådant? På nätet kanske?Hur vet man att det är syrafritt?

• sweetpea

Jag har ett stort fotoalbum från Ordning och Reda som jag använder. Finns i olika färger, med sidor i grov papp, en lite blank kartongpärm och spiralbindning. Funkar kanon!

• sagogryn

sweetpea: Tack för det tipset!

Svar på tråden Behöver tips om hur man kan spara/förvara minnen (biljetter,urklipp m.m.m.m.)