Har en lös framtand men har inte råd att gå till tandläkaren...
Mardrömmen som jag haft de senaste 15 åren har besannats.... Jag håller på att tappa tänder... Eller åtminstone en. Ena framtanden är lös. Kan vicka på den fram och tillbaka. Sida till sida alltså. Jag vet inte varför, kände det för några veckor sen och har nu smått panik
Kan inte gå till tandläkaren, har inte råd, har knappt mat för dagen just de här månaderna.... Vad kan det vara? Jag kan inte påstå att jag varit speciellt duktig med tandtråd eller har gått till tandläkaren särskilt ofta. Var dit för 3 år sen och tog bort en massa tandsten
Kan det vara alla smällar man fått av barnen? Vet inte huuuur många gånger man blivit skallad av deras vilda lekar så blodet sprutat... eller är det mitt nagelbitande? eller är det tandsten trots allt?
Är det bråttom eller kan det vänta? Man kan vicka på den nån milimeter från den andra framtanden....
Jag är 29 år, ickerökare men jag har rökt förr i mitt liv. Snusat ganska bra också....
Tanden spänner hela tiden, tänker på det konstant men den här spända känslan är inget jag inbillar mig, det är jag säker på