• elocin

Går det att rädda tvätt efter att ett par bajsiga kalsonger slank med i maskinen?

Min tvätt stinker bajs efter missödet beskrivet i rubriken. Jag har gjort flera försök att bli av med lukten

1) Jag tvättade om kläderna
    2) Jag tvättade allt en gång till med flytande galltvål
    3) jag blötlade i Vanish över natten och körde det i maskinen dagen därpå med vanish i förtvätten och extra sköljningar 

Nu har jag slut på goda idéer. Finns det någon huslig människa som har något uppslag. Just nu lutar det åt att jag slänger alltihop. 

If a tree falls in the forest and noone hears it, it's still a tree right? (Jason, True blood)
  • Svar på tråden Går det att rädda tvätt efter att ett par bajsiga kalsonger slank med i maskinen?
  • Jakkolina

Konstigt,hur tro det går till på ett äldreboende!
    Kan garantera dig att deras kläder inte luktar skit fast det körs skitkläder dygnet runt i dom maskinerna,drag mm

• Trivelina73

Kolla luktsinnet??? Borde inte lukta efter en tvätt.

Nytt nick igen till någons förtret
  • IdaMaria

Använd ett sköljmedel med god doft, jag gillar äpple...

• Ultima

Håller med  - borde inte lukta... Det sitter inte kvar i själva maskinen? Testa att göra rent trumma, ev filter etc innan du kör tvätt igen?

• Jakkolina

Om du inte hade ätit rutten bäver förstås

• Strawberry3
    Provat att använda ättika?

"Dålig lukt på kläder, t.ex svettlukt och röklukt som sitter i även efter tvätt, brukar också kunna försvinna med hjälp av ättika. Häll 1-2 dl ättika direkt över kläderna och tvätta dem i maskinen. Fungerar både på färgad och vit tvätt. Detta tar också bort eventuell dålig lukt i själva tvättmaskinen!"

Funkar nog även att använda ättikan som sköljmedel i sköljmedelsfacket, men då mindre mängd typ 1-2 msk
  • elocin

När jag hälsat på på ålderdomshem har det luktat bajs. Om det kommit från kläderna, blöjor eller hud vet jag inte. Jag har inte sniffat så noga.

Tyvärr är det inget fel på luktsinnet :( Tvätten luktar även när den torkat men kläderna luktar lite olika mycket.

Om jag tvättar med sköljmedel kommer det inte lukta bajs och syntetiskt gott då, lite som det gör om rökare med parfym.

Jag tror inte de serverade död bäver på dagis, men jag kanske borde kolla matsedeln?

Nej, det sitter inte kvar i maskinen. Jag har kört andra tvättar efter det och de kläderna har inte luktat. Annars var det ett bra förslag.

Det retar mig att mina favoritjeans var med i just den maskinen.

If a tree falls in the forest and noone hears it, it's still a tree right? (Jason, True blood)
  • elocin
    Strawberry3 skrev 2011-08-16 22:24:30 följande:
    Provat att använda ättika?

"Dålig lukt på kläder, t.ex svettlukt och röklukt som sitter i även efter tvätt, brukar också kunna försvinna med hjälp av ättika. Häll 1-2 dl ättika direkt över kläderna och tvätta dem i maskinen. Fungerar både på färgad och vit tvätt. Detta tar också bort eventuell dålig lukt i själva tvättmaskinen!"

Funkar nog även att använda ättikan som sköljmedel i sköljmedelsfacket, men då mindre mängd typ 1-2 msk
    Ättika? Vilken sort?
  • UntilTheDark

Jag jobbar på demensboende och där tvättas nerbajsade kläder och lakan dagligen nästan, det luktar INTE bajs där inte. 

Svar på tråden Går det att rädda tvätt efter att ett par bajsiga kalsonger slank med i maskinen?