Anonym skrev 2011-09-13 21:14:54 följande:
Jag tror det var nästan exakt på dagen 3 månader som vi fick tillbringa en helg tillsammans :) Innan detta hade jag inte träffat honom på över ett halvår förutom under förlossningen pga att han satt häktad . Så du kan ju gissa hur glad jag var? :D
Ja han åker bara tillbaka för att lämna prover och sen kommer han tillbaka till oss :) Dom har en lite skruvad policy så dom betalar våran sons boende/resa men inte min? (en 6 månaders kostar inte direkt mycket så jag funderar lite på hur dom hade tänkt där..) Jag betalar ungefär 1500;- i bara boende och resa så det är därför vi bara kan ses en gång i månaden :)
Jag vet precis hur du känner och det är verkligen jättejobbigt att inte kunna träffas när man vill :( Men samtidigt är det skönt, för nu vet jag att han får bukt med sina beroenden och verkligen kämpar för att bli nykter/drogfri :)
Men kolla med honom om han inte kan ta reda på redan nu när ni kan tillbringa en hel helg tillsammans? :) Då har ni iallafall ett datum att räkna ner till :) För min sambos del är det bara ett visst antal som får ta ledigt under samma helg så det är fight om dom platserna :P
Inom ett par månader ska min kille på utsluss :) Och jag tyckte det kändes som om vi aldrig skulle få vara tillsammans igen :) Så tiden går mycket fortare än man tror. Speciellt när man får träffas oftare :)
Ta hand om dig! :)
Jag förstår dig verkligen hur glad du blev för o få träffas igen,o en hel helg dessutom!! =) Jag ska fråga honom om han kan ta det med personalen där! Som du säger känns mycket lättare om man vet ett datum,o man har något o se fram emot!
Han kommer komma hem den dagen,så tack o lov behöver man inte tänka på pengafrågan! Om han nu får det vill säga..Man kanske får åka dit första gången! Spelar ingen större roll känns det som,bara jag får träffa honom mera..=)
Håller med dig att det känns bra o veta han får komma till insikt med sina alkoholproblem,men samtidigt är det oerhört jobbigt! Men det är ju för en bra sak.Vi förlovade oss i lördags..På behandlingshemmets dag..Då fick jag träffa honom från 14-22 den dagen..Vilken lycka haha...O igår fick jag reda på att han bara behöver stanna 3mån till efter dom här första 3mån..Så nu är det bara ca 4 mån kvar tills han äntligen kommer hem för gott!!
Ta hand om dig o din lilla bebis oxå!! =)