• Anonym (E)

inkasso bolag/företag?!

Jag har haft det ganska struligt med FK och mitt gamla jobb och inte fått ut löner som jag skulle och sen blev jag sjukskriven (efter en olycka där 3 familemedlemmar omkom) ca ett år och blev utan sjukersättningen i 10 må+nader innnan jag fick min utbetalniing...

JAg har under sista året inte öppnat ett brev pga deprition och så klart Stor pengabrist... har oftast knappt haft mat för dagen men men.. Nu har jag fått mina pengar + lite arv så jag vill göra mej av med alla skulder jag fått under året.. MEn vet inte vart jag har skulder och vill därför ringa runt till alla inkosson som finnns och fråga om skulder finns hos dom men vet inte vilka som finns...
    Vet du nån?! Skriv då gärna deras namn här ! Tacksam för hjälpen!

• Svar på tråden inkasso bolag/företag?!
  • Sööderbönan
    Anonym (E) skrev 2011-08-16 22:50:00 följande:
    Jag har haft det ganska struligt med FK och mitt gamla jobb och inte fått ut löner som jag skulle och sen blev jag sjukskriven (efter en olycka där 3 familemedlemmar omkom) ca ett år och blev utan sjukersättningen i 10 må+nader innnan jag fick min utbetalniing...

JAg har under sista året inte öppnat ett brev pga deprition och så klart Stor pengabrist... har oftast knappt haft mat för dagen men men.. Nu har jag fått mina pengar + lite arv så jag vill göra mej av med alla skulder jag fått under året.. MEn vet inte vart jag har skulder och vill därför ringa runt till alla inkosson som finnns och fråga om skulder finns hos dom men vet inte vilka som finns...
    Vet du nån?! Skriv då gärna deras namn här ! Tacksam för hjälpen!
    Gothia inkasso
    Svea inkasso
    TCMS
    Kreditinkasso
    Sergel
    Lindorff
    Kreditor inkasso
  • Anonym (q1)

1, Börja med att öppna alla brev som är oöppnade.
    2. Sortera i varje företag i en hög.
    3. sortera varje ärende i varsin hög. 
    4. Datumsortera vaje ärende med äldsta datumet sist.
    5. Räkna ihop varje hur mycket skulder du har totalt.
    6.  Ring runt till alla och kolla totalskulden du har.
    7. Betala av så mycket som möjligt.

• Anonym
    singelsthl skrev 2011-08-16 22:55:09 följande:
    Gothia inkasso
    Svea inkasso
    TCMS
    Kreditinkasso
    Sergel
    Lindorff
    Kreditor inkasso
    Alektum
    Collector
    Intrum Justitia
  • Nalle har ett blått hus

Det finns ju en vansinnig mängd inkassobolag, men du vet ju förmodligen vilka du har skulder till... ex. Telia, Ellos osv, osv...

Lindorff är ett stort inkassobolag. Telia använder sig av Sergel Inkasso. Det finns något som heter Gothia Finance. Ellos tror jag använder sig av nåt som heter Finaref eller nåt sånt. Allectum Inkasso. Kreditbevakarna.

Det är bara att sätta sig och ringa runt antingen direkt till de du har handlat/köpt tjänster av som du inte kunnat betala eller till olika inkassobolag och kolla om de har nåt på dig.

När du själv ringer runt har du större möjlighet att få till ackord (uppgörelser/avbetalningar där de drar av viss del av ränta/kapital/kostnader - alla fungerar på olika sätt och får olika förhållningssätt från sina uppdragsgivare). 

• Nalle har ett blått hus
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-08-16 22:59:39 följande:
    Det finns ju en vansinnig mängd inkassobolag, men du vet ju förmodligen vilka du har skulder till... ex. Telia, Ellos osv, osv...

Lindorff är ett stort inkassobolag. Telia använder sig av Sergel Inkasso. Det finns något som heter Gothia Finance. Ellos tror jag använder sig av nåt som heter Finaref eller nåt sånt. Allectum Inkasso. Kreditbevakarna.

Det är bara att sätta sig och ringa runt antingen direkt till de du har handlat/köpt tjänster av som du inte kunnat betala eller till olika inkassobolag och kolla om de har nåt på dig.

När du själv ringer runt har du större möjlighet att få till ackord (uppgörelser/avbetalningar där de drar av viss del av ränta/kapital/kostnader - alla fungerar på olika sätt och får olika förhållningssätt från sina uppdragsgivare). 
    Korrigering... Telia kanske använder sig av Intrum Justitia som någon annan räknade upp... minns faktiskt inte. 
  • Anonym (E)
    Anonym (q1) skrev 2011-08-16 22:55:09 följande:
    1, Börja med att öppna alla brev som är oöppnade.
    2. Sortera i varje företag i en hög.
    3. sortera varje ärende i varsin hög. 
    4. Datumsortera vaje ärende med äldsta datumet sist.
    5. Räkna ihop varje hur mycket skulder du har totalt.
    6.  Ring runt till alla och kolla totalskulden du har.
    7. Betala av så mycket som möjligt.
    hade jag haft breven kvar så hade jag ju SJÄLVKLART öppnat dom. DEt är ju lättare än att ringa runt till alla men jag har tyvärr bara slängt dom... :(
  • Anonym (E)

tack va snällt att ni hjälper mej... Jag vill betala bort alla skulder imorn och sen glömma detta år av helvete... Vill bara se framåt mot en ljusare tid... (trotts att vi går mot en mörkare årstid ;P )

• Anonym (q1)
    Anonym (E) skrev 2011-08-16 23:12:10 följande:
    hade jag haft breven kvar så hade jag ju SJÄLVKLART öppnat dom. DEt är ju lättare än att ringa runt till alla men jag har tyvärr bara slängt dom... :(
    Men då börjar du ringa runt till de företag som du vet att du får räkningar regelbundet av och kollar av läget. Sedan får du ta och ringa varje företag allt eftersom inkassobreven/räkningar/påminnelser kommer.
  • Meland
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-08-16 23:00:32 följande:
    Korrigering... Telia kanske använder sig av Intrum Justitia som någon annan räknade upp... minns faktiskt inte. 
    Nej det är Sergel...
  • Meland

Kontakta UC och be dem att skicka till dig ett brev med alla skulder so du har. De kommer inte att skriva vart skulderna ligger, men de kommer att skriva vilka skulder du har och hur mycket de ligger på. Därefter får du kolla upp vika Inkasso bolag som har hand om de olika sakerna t.ex. Telia har Sergel, Ikea har Ikano Banken osv.

• Meland
    Lillevida skrev 2011-08-16 23:39:04 följande:
    Uc ser inte skulder hos inkasso!
    Ju de ser att du har en skuld, men inte var/hos vem...
  • ardath bey

Om du ringer kronofogden kan du få veta om du har skulder som gått dit också. Vet ej om de är förhandlingsbara men det är väl vettigt att betala av dem först?

Svar på tråden inkasso bolag/företag?!