• mammas4killar

skillnad på flick och pojkgraviditet?

Är bara nyfiken, väntar mitt femte barn. har fyra killar innan så hoppas givetvis på en tjej den här gången.
    Är det nån som upplevt markant skillnad på pojk och flick graviditet? Det som är udda den här gången för mej är att jag kräks på nätterna istället för mornarna, vilket jag har gjort tidigare, men som sagt det behöver ju inte betyda något.
    Berätta ni som märkt skillnad, skulle vara jätteroligt att höraSkrattande

• Svar på tråden skillnad på flick och pojkgraviditet?
  • hurhamnadejaghär

jag hade typsik pojkmage med grabben, och en typsik flickmage med tösen.
    jag kände mig bara svullen när jag väntade tösen och så kände jag mig skitsnygg när jag väntade grabben.

• Underbara ungar

Enda skilnaden för mig var mindre, mer samlad mage och mindre viktökning.

Med pojkarna har jag gått upp 20 kg, med tösen 7 kg. 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Lenan3

Jag hade halsbränna när jag väntade min pojk men kände inget av detta under flickgraviditeterna.

• haannab

Kan det inte vara så att oavsett vilka krämpor och grejjer man har så är det skillnaden som spelar roll? Det kan ju vara olika med olika människor? Tex om du spytt mycket med alla pojkarna och spyr mindre nu kanske det är ett tecken? Eller om du haft rand på magen med alla pojkar men inte nu så kanske det är ett tecken? Ska du kolla på UL? Skrattande

• SilverLadyG

Min vän har 5 pojkar. Senaste graviditeten var vi så säkra på att det blir en flicka, hon mådde illa, hade utslag och flickmage. På RUL kunde de inte se könet, han var nog blyg, trodde att det är en flicka, på tillväxt UL konstaterades att det var ännu en pojkeSkrattande samt ut tittade en pojke. Vännen får acceptera att vara den ensamma kvinnan i hushållet och hoppas på att barnbarnen blir flickorFlört

Chansen är ganska så liten att det blir en flicka, oftast träffar man på människor som har flera av samma kön speciellt då siffran 5 finns med i bilden och har haft 4 av samma kön. En annan vän till mig, de är 5 flickor. En annan jag känner, de är 5 pojkar igen. Vet inte vad det kan bero på. Kanske kan du skapa en omröstningstråd om det? Skrattande Skulle bli spännande!
    Själv har jag hemsk halsbränna väntar på en pojke, och har en pojkmage.
    Men jag håller tummarna att du får en flicka!!! När har du UL?

• nilelind

Också nyfiken. Har två flickor sedan tidigare, mådde då illa och kräktes till v 20 resp 26. Fick en svag rand längs hela magen i slutet med båda två samt halsbränna.
    Nu har jag inte mått illa alls, ingen halsbränna och ingen hormonrand... Man börjar ju undra... Ungefär samma viktuppgång alla gångerna men den här gången är det verkligen bara mage (och bröst), innan lade sig mer runt ryggen/midjan också.
    Vi får väl se,  v 38+3 idag!

• SilverLadyG
    nilelind skrev 2011-08-17 08:09:37 följande:
    Också nyfiken. Har två flickor sedan tidigare, mådde då illa och kräktes till v 20 resp 26. Fick en svag rand längs hela magen i slutet med båda två samt halsbränna.
    Nu har jag inte mått illa alls, ingen halsbränna och ingen hormonrand... Man börjar ju undra... Ungefär samma viktuppgång alla gångerna men den här gången är det verkligen bara mage (och bröst), innan lade sig mer runt ryggen/midjan också.
    Vi får väl se,  v 38+3 idag!
    Skulle gissa på en pojke! Jag har bara lagt på magen och bröst, annars ser jag ut precis som innan är i v 28. Min vän som väntar på en dotter har lagt runt midjan en hel del, 3D och 2D har visat en flicka.
  • haannab

Ja, när jag väntade sonen så hade jag tydlig pojkmage som stod rakt ut och ingenting på sidorna. Kanske ligger det något i det där. Glad

• Xofina

Jag mådde illa från vecka 8-21...men hade typisk pojkmage (bara en kula fram) hjärtljuden var rätt höga, var sugen på mjölk!  Fick en pojke! Glad

• Annalc

Jag har en av var sort och mådde väldigt olika under graviditeterna!

Under min första graviditet mådde jag jättebra hela tiden, dock gick jag upp en hel del i vikt och kände mig inte särskilt fin, hade halsbränna och en typisk flickmage. Men ut kom en fin liten pojke!

När jag väntade min flicka mådde jag väldigt illa den första tiden, men resten av tiden mådde jag oförskämt bra, kände mig fin med min toppiga mage, och ut kom en liten fin tös! 

Så jag anade direkt att andra barnet var en flicka eftersom jag mådde så annorlunda jämfört med förra gången. 

• mammas4killar

Tack för alla svarenSkrattande Vi ska göra  ett fostervattenprov, blivit erbjudna att göra ett kub-test men känner att vi kan lika bra göra ett FP. då får man ju reda på könet. och dessutom så känner vi att skulle bebisen ha tex  ds så är man förberedd på det.
    Är i v. 9 nu så det dröjer ju ett innan ulGlad kommer inte i håg riktigt när man gör ett fostervattenprov heller...är det typ mellan v. 14-16?
    Jag är näst äldst i en syskonskara på 8, och vi är 6 tjejer och två killar, killarna kom som nr 4 och nr 6.

• maria 88

jag har 3 systrar med mig 4, och när min mamma väntade på det sista och 5:te barnet så va hon trött hela tiden hade gått upp typ 20 kg . Det va ej liten pojke som kom ut. Så det spelar nog ingen roll hur många flickor eller pojkar man har innan . det handlar om spermerna. vilken som kommer in först.

• mammas4killar

Jag har ju inte samma pappa till den här i magen som till dom andra, så man vet ju inte. han har bara 1 bror som har en av varje. längtar verkligen till ul elr fp, ska bli spännande. givetvis så är en kille lika välkommer som en tjej, huvudsaken är ju att man får ett friskt barn. Men skulle gärna vilja ha en liten tjej, alla runtom säjer hela tiden att det är väl klart det är en tjej, dags för det nu, är precis som om folk förväntar sig att det ska bli det bara för man har 4 pojkar sen innanDrömmer

• Älskarlivet

Jag är gravid nu i vecka 31 och har mått pissdåligt. Jag väntar en pojke.
    Har en pojke sedan innan och mådde dåligt den graviditeten också...men denna gång mkt värre och då är det som sagt samma kön.

• pegafo09

Första graviditeten var med en gosse och då mådde jag perfekt, inga graviditetssymptom alls förutom megen :P gick även ner 12 kg :P

Nu väntar jag en tös (är i vecka 34) och mår illa, har nojjor, äter som 3 hästar, hormoner som en galen tonåring och har väldigt foglossningar och sammandragningar...

Så för mig är töser inget kul ;) 

• nilelind

Nu har vår lillfröken kommit! Vi trodde ju mer på en kille eftersom jag mådde så pass mycket bättre den här gången, men det blev en supersöt tös istället så nu har vi en triss!

• mammas4killar
    nilelind skrev 2011-09-02 06:52:46 följande:
    Nu har vår lillfröken kommit! Vi trodde ju mer på en kille eftersom jag mådde så pass mycket bättre den här gången, men det blev en supersöt tös istället så nu har vi en triss!
    Vad roligt! stort GrattisSkrattande. Men där ser man, det är svårt att veta vad skillnaden på pojk och flick graviditet.
    Jag ska ju göra fostervattenprov, men har inte tid förrän om 6 veckor. blir spännande att få reda på vad det är och att det förhoppningsvis är en frisk bebbe.Baby
  • heartems

Väntar mitt första barn så jag kan ju inte uttala mig om skillnaden, men jag väntar iallafall en flicka nu och har aldrig mått bättre! Mådde lite illa på mornarna i cirka två veckor. Haft/har lite halsbränna ibland men annars mår jag bättre än någonsin! Har en "typisk" tjejmage, mycket lägger sig runt om höfter och midja.

• Erica80

Jag har i stort sett samma graviditet.. Fick en pojke förra gången och väntar en flicka denna gången. Ingen större skillnad.

Svar på tråden skillnad på flick och pojkgraviditet?