• ruyffo

    Hoppet lever - det går att hitta tillbaka!

    Har läst så många trådar om folk som inte har någon lust eller har partners som inte har det.

    Har levt i ett sådant förhållande en längre tid men sedan i somras så har vi hittat tillbaka. Nu vill båda ha sex flera gånger i veckan! Tidigare hände det en gång i månaden om jag hade tur (hon ville aldrig)! Hemligheten för oss var att vi öppnade oss och berättade om våra innersta snuskigaste fantasier.  Vi började prata sex och vi började till och med berätta vilka andra vi haft sexuella fantasier om!

    Jag förstår att varje par måste hitta sin väg men jag tror att lusten faller på när man vågar prata med sin partner och framförallt dela med sig av sånt som man egentligen nästan skäms för!!

  • Svar på tråden Hoppet lever - det går att hitta tillbaka!
  • Anonym (nyfiken tjej)

    Härligt att höra! Grattis.

    Hur gjorde ni för att våga öppna er? Hur gick ni från dåligt till bra sexliv? Vem kom på själva idén?

    Jag lever med en man som är sluten som mussla och det har gått ut över vår relation. Vi har inte lagt på flera månader nu. Jag tar inga initiativ, han låtsas som ingenting.

    Om du vill berätta om vägen dit skulle jag bli jätteglad!

  • ruyffo

    För vår del så har vi varit tillsammans länge och jag har alltid haft större lust. Min fru har varit litet reserverad när det kommer till sexet. Samtidigt så har jag märkt att hon gärna läser om sex (tidningar) och gärna snackar om sex allmänt (med mig och kompisar). Så jag frågade om vi inte skulle prata sex istället för att ha det. Sen var jag på resande fot och skickade mail med fantasier som jag aldrig pratat om. Sen mailade vi litet fram och tillbaka. Hon berättade, jag berättade... Och när vi väl träffades igen så fortsatte vi att prata! Och nu känns det så sjukt bra!!!

    Hon hade visst då grejer som hon aldrig vågat prata om och jag har kunnat uppmana henne till att fortsätta! till och med visat bilder/texter som jag förstått att hon gillar!

    Så är man i en låst situation så kan det vara bra att börja prata... Sen skriva! Du får ju litet mer tid på dig att skriva och läsa. Låt din man sedan svara när han har lust. Pressa honom inte till att svara men säg att du vill ha feedback på det du skrivit!

    Och du !! Var beredd på att du kan bli chockad men var inte fördömande. Fantasi och verklighet är två olika saker. Och båda måste nog vara medvetna om det innan man vräker ur sig saker!

  • ruyffo

    och just det... snacket ledde till att vi provade nya saker, samtidigt som vi har en massa grejer vi båda vill testa framöver! Men det är dumt att göra allt på en gång! Skynda långsamt ;)

  • Anonym (nyfiken tjej)

    Tack för ditt svar ruffy!

    Vi har också varit tillsammans länge. Har två små barn och efter att de fötts så har vårt sexliv förändrats dramatiskt. Till det sämre då. Min man har svårt för att öppna sig och tycker att allt är bra som vi har det. Min sexlust är hög så jag mår rätt dåligt av att ha det så här.

    Tyvärr är sexet hemskt dåligt när det väl blir av och jag börjar nästan få lite äckelkänslor inför sex med honom. Han är egoistisk och vill mest ha det överstökat. Suckar och känner sig misslyckad när jag vill prata om det.

    Inte så lätt... men det är alltid roligt att höra om när andra par lyckats vända en nedåtgående spiral!

  • ruyffo

    Hoppas ni hittar rätt. För mig hade det gått så längt att jag funderade på om vi hade nån framtid ihop.

    Kanske vi faller tillbaka men jag njuter för varje dag nu! Snart dags att gå hem.... MMMMMMm

  • Anonym (nyfiken tjej)
    ruyffo skrev 2011-08-17 14:52:52 följande:
    Hoppas ni hittar rätt. För mig hade det gått så längt att jag funderade på om vi hade nån framtid ihop.

    Kanske vi faller tillbaka men jag njuter för varje dag nu! Snart dags att gå hem.... MMMMMMm
    Så långt har det gått för mig också. Därför tycker jag att det kändes uppmuntrande att det vänt för er.
  • ruyffo

    Kul om jag kan stötta dig/er :) Det är ok att skicka PM om du undrar över något. Jag chansade ordentligt och såg det litet som "sista utvägen". Se vad som skulle hända :) Typ "Har hon intresse eller är det helt dött!" Och intresset fanns där!

    Sen blir det ofta så att man har lätt att skylla på något. Vi har haft det sjukt stressigt (heltidsjobb, två barn, hus och sommarstuga att ta hand om). Men vill man så går det! Man får prioritera helt enkelt!

Svar på tråden Hoppet lever - det går att hitta tillbaka!