Vad ska man skriva på ett begravningskort? Hjälp, tack.
Min sambos farfar gick bort härförleden och min sambo ska snart åka på begravningen. Jag kommer inte att kunna delta. Min sambo stod inte nära sin farfar och jag har aldrig träffat människan - jag har knappt träffat min sambos föräldrar ens. Jag står alltså ingen av dem nära men känner ändå att jag skulle vilja göra något av artighet, t ex skicka med min sambo ett fint kort att ge till sin far som alltså är den som "sörjer mest" (i den mån det går att mäta) av de jag har viss kontakt med. Men vad ska man skriva?
"Jag beklagar sorgen" kan man ju skriva, men det är så kort och futtigt och tar inte upp mycket plats alls på kortet, om ni förstår. Hade gärna velat skriva åtminstone en mening till. Någon här som kan hjälpa mig?
Någon kanske tycker att jag borde skicka kort till den avlidnes änka (min sambos farmor) istället, men det skulle kännas så otroligt konstigt. Jag vet inte ens om hon vet om min existens eller mitt namn, för min sambo är inte särskilt tight med sin släkt direkt. Så det verkar mer logiskt för mig att ge min svärfar mina kondoleanser, även om jag som sagt inte är så bundis med honom heller.
Vore tacksam för förslag!