Jobbarkompis med svinkoppor..
Trodde bara barn kunde få det. Hur kan hon ha fått det?
Hur smittsamt är det?
Inkubationstid?
Tänkte så hon inte börjar jobba för tidigt.
Trodde bara barn kunde få det. Hur kan hon ha fått det?
Hur smittsamt är det?
Inkubationstid?
Tänkte så hon inte börjar jobba för tidigt.
lopphopp
Svinkoppor smittar vid beröring och när man tar på samma saker sa dom på dagis då sonen hade det. Det är ju inte alls farligt har jag förstått, sonen hade tre koppor på handen och dom bekom honom inte särskilt mycket. Man ska dock tvätta noga så de inte sprids.
Du kan leta på t ex smittskyddinstitutets hemsida på impetigo som är ett annat namn för det. Eller på infomedica och vårdguiden.
Inte roligt att ha... Jag fick det av min dåvarande man, och han hade i sin tur fått det från en kompis under shotoo-träning...
Smittar hejdlöst via kroppskontakt handukar sängkläder ja allt i princip min dotter fick de av att ha ett plåster på sig förlänge o när vi drog av de följde halva huden med som satt runt om sen smitta hon mig sin syster vi hade de i 2 mån innan vi blev av med de helt då även med pencillin
När mina barn fick det så fick min sambo också det, fruktansvärt smittsamt.
När jag var liten så hade jag mycket svinkoppor, tror nästan jag blev immun mot det för jag har gått igenom ett par svängar med barn och sambo som haft det och jag har inte fått det fast jag varit den som tvättat och fixat om dem.