• hoppetrosan

Presenttips

Mina två bästa vänner fyller år i nästa vecka, och jag är i behov av presenttips.
    Ju billigare desto bättre, då jag har otroligt dåligt med pengar!

Vännerna är kvinnor i 30-årsåldern som båda lever i ett samboförhållande. Den ene har barn, den andre har en katt. De är ganska "vanliga" personer som gillar att umgås med vänner, familj och mysa på.

I vanliga fall brukar jag inte ha något problem att komma på bra presenter, men i år när de gärna måste kosta gratis står det helt still i tankeverkstaden. Vad föreslår ni på FL?

• Svar på tråden Presenttips
  • Nyfiken gul

kanske varsin liten korg med något i? Behöver inte kosta en förmögenhet att fixa ihop tex en god doftande hård tvål, en duschkräm, en badsvamp och en trisslott... typ

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • hoppetrosan
    Nyfiken gul skrev 2011-08-17 14:47:13 följande:
    kanske varsin liten korg med något i? Behöver inte kosta en förmögenhet att fixa ihop tex en god doftande hård tvål, en duschkräm, en badsvamp och en trisslott... typ
    Jo jag tänkte på nåt sådant jag med, men gick runt och kikade lite på stan igår och insåg att allt jag ville stoppa i korgen var så dyrt. Typiskt att reorna redan är över, annars hade man kunnat komma undan billigare. Eller så kollar jag på "fel" saker:)
  • Nyfiken gul
    hoppetrosan skrev 2011-08-17 14:49:44 följande:
    Jo jag tänkte på nåt sådant jag med, men gick runt och kikade lite på stan igår och insåg att allt jag ville stoppa i korgen var så dyrt. Typiskt att reorna redan är över, annars hade man kunnat komma undan billigare. Eller så kollar jag på "fel" saker:)
    vad hade du tänkt för saker då?  Och i vilka affärer gick du i?
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • hoppetrosan
    Nyfiken gul skrev 2011-08-17 14:57:41 följande:
    vad hade du tänkt för saker då?  Och i vilka affärer gick du i?
    Jag vet egentligen inte riktigt vad jag är ute efter. Men det jag kikade på idag var duschtvål, badskum, ansiktsmask, badkulor. Jag kikade på Lindex, Åhléns, HM, Bodyshop, Kapp Ahl.

Men det kanske finns billigare märken i och för sig? Jag kikade på de "kända", men det kanske finns annat bra?
  • Kontra

Har du inget foto som du kan framkalla och sätta i ram?
    Självplock på jordgubbar brukar vara billigt, då kan du göra sylt och saft på det.
    En flaska gott vin behöver verkligen inte kosta mycket och en pocketbok.
    Hitta en vacker vas på loppis och köp blommor till.
    Eller en blomkruka och köp en växt.

• hoppetrosan
    Kontra skrev 2011-08-17 15:25:50 följande:
    Självplock på jordgubbar brukar vara billigt, då kan du göra sylt och saft på det.
    Ja, vad jättemånga bra idéer. Tack!
  • Kontra

Kom några saker till
    En fin tekopp och en påse te.
    Hösten är på g, kanske ett överlevnadskit för det. Ljus(kanske du har hemma), ljusstake(köp på loppis), en fleecefilt(brukar vara billiga på rusta, ca 30 kr tror jag), en bok(har du eller typ mamma nån hemma som redan är läst, ta den då) och en chokladbit.

• GrodanSkrutt
    Kontra skrev 2011-08-17 15:25:50 följande:
    Fyller på:
    Hembakt bröd
    Hembakta kakor - mjuka sockerkakor, småkakor
  • hallontryffel

Gör egna chokladpraliner -hallontryffel är tex gott
    Köp så "fin" choklad du har råd med att baka på (håll dig ifrån blockchoklad bara) och paketera i fina burkar/ påsar eller vik till egna presentaskar att lägga dem i (finns tips att googla på nätet eller låna en bok om presentinslagning på biblioteket).

Ge dem egentillverkade "presentkort" på en upplevelse. Om du vet att ekonomin ser bättre ut framöver kan du tex bjuda på en mysig fika + bio i november. På så sätt fixar du både en (just nu) gratis present och får en chans att träffa dina vänner för en trevlig kväll!

• Gumman

www.etthundrakronor.se har smycken, klockor, isformar och så vidare och inget kostar över 100 kronor. Kan verkligen rekommendera den här webshopen.

• Gumman

www.etthundrakronor.se har smycken, klockor, isformar och så vidare och inget kostar över 100 kronor. Kan verkligen rekommendera den här webshopen.

Svar på tråden Presenttips