Redovisningsekonom
Jag har sneglat en del på utbildning till redovisningsekonom som är på 2år. Jag har mest jobbat inom vård o omsorg förut samt gått en tid på socionomprogrammet. Funderar på yrket o har lite frågor så om någon som jobbar som det får gärna svara. Jag har bara betyg i Ma A o har även bara Sv A så dessa måste jag först läsa in. Nu vet jag att de även gjort om behörighet till högre studier, när jag sökte funkade det med samlat betygsdokument. Måste jag nu läsa till ett slutbetyg fastän jag en gång redan kommit in på samlat betygsdokument?
Hur ser lönen o löneutvecklingen ut som redovisningsekonom? Är det lätt att få fast jobb eftr utbildning? Hur brukar arbetstiderna se ut? Är det ett stressigt arbete? Vill gärna höra om hur en dag kan se ut, arbetsuppgifter nackdelar o fördelar. Har ingen aning om det skulle passa mig hur ska man veta då man inte provat? Jag är inte särskilt bra i matte men gillar data o att ha ordning o reda, papper o strukturera upp saker o ting. Fixar med egna små budgetar här hemma för ekonomin :) Är mest orolig för att jag inte är tillräckligt bra o intresserad av matematik samt att arbetet ska vara tråkigt