• mellieB

Hur farligt 2åring "hoppar" på magen?

Hejsan,, är nu gravid med andra barnet v14 idag,, har en liten snart 2åring här hemma som är full med bus hehe,, Jag undrar lite hur farligt är de att han råkar slänga sig på magen osv,, eller sätta sig på osv,, är inte så lätt för en 2åring att förstå att man inte kan göra så längre hehe,,

• Svar på tråden Hur farligt 2åring "hoppar" på magen?
  • Baby anastasia

undrar faktiskt detsamma, min dotter är 13 mån och sover på min magen :O  är i vecka 30. men får inte ont av det så då kan det väl inte vara något problem. jag tror inte att din bebis tar illa av det så länge du inte fåront själv

• Oförglömlig

En kompis dotter hoppade på hennes mage lite nör hon va gravid men tidigt i graviditeten. Prata med din bm. Min bm sa till Mug nör jag höll på att svima av mitt låga blodtryck att jag inre ska slå i magen om jag svimmar!

• narie24

Jag har också en vild tvååring som gillar att klättra, hoppa och gosa med min mage. Jag föser bort henne och säger att det gör ont när det blir för mkt. Är i vecka 27 nu så det är rätt obehagligt när hon spjärnar med armbågen m.m. Hon verkar förstå och lyssna när jag säger till. MInns ngn gång i typ vecka 15 då hon verkligen hoppade med kraft på magen, då blev jag allt lite orolig för det gjorde riktigt ont.

• Mc angel

har en 2½ åring å han ligger gärna å gosar med min mage.... ibland kan det gå lite vilt till å ibland sitter han på magen.... får inte så ont av det om han inte kör in en armbåge dvs så jag har faktis aldrig brytt mig.... bebis e nog så skyddad där inne endå.... e i vecka 29....

men d e klart de allra vildaste lekarna får han ta med pappa just nu....  

Gud vad underbart det är att vara mamma!!!
  • Bina86

Bebisen är väl skyddad inne i din mage. Fostervattnet fungerar utmärkt som stötdämpare. Det krävs oftast högenergivåld (typ bilkrock) för att det ska kunna uppstå problem typ blödningar. Sen att det är obehagligt det är en annan sak. Jag har själv en 16 månaders flicka hemma och är gravid i v.14. Hon sitter på min mage ibland och hoppar. Jag vill inte att hon gör det för att det är så obehagligt men jag tror inte att  det är skadligt för barnet i magen på något sätt. 

• KatinkaK

Jag är själv gravid och har en 18 månaders kille som det är full rulle på här hemma och han hoppas och stojjar. Därför så frågade jag både min BM samt att jag har kollat runt och det är farlig framförallt under utvecklingsperidoen för fostret. En två åring väger ju x antal kg ....

Svar på tråden Hur farligt 2åring "hoppar" på magen?