• Anonym (gasig)

Gasig och rutten mage:-(

Fick konstaterat för två år sen att jag har ibs efter utredning på vårdcentral Mina besvär var akut diarré magknip, buller i magen och enorma gaser som stinker kloak!

Numera är diarrén borta men gaserna är kvar och jag har provat allt!! Detox diet , mer fibrer, mindre fibrer, bulkmedel, proviva, probiotika tabletter, sunvic och olika dieter men det blir inte helt bra. ibland känns som om jag skulle behöva gå på toa efter middagen men det går inte . Bajset åker ner i tarmen men kommer inte ut utan åker upp igen och det blir enorma gaser. Lukten på gasen är det senaste jag ätit och jag är nästan alltid bra på dagen, besvären kommer efter middagen under kvällen och natten. Går på toa oftast varje dag nån dag diffar det.

Nu när jag är gravid är det hemskt, problemen var bättre under ett halvår tills jag testade plus i juni samtidigt kom gaserna....jag vågar inte träffa folk på kvällana och helt ute under dagen...och det är bara fruktansvärt jobbigt med gaserna

Snälla nån som har något tips??? *Gråter*

• Svar på tråden Gasig och rutten mage:-(
  • MammaKlara

Sluta äta kolhydrater!!! Det funkar för mig! Hoppas att det bli bättre!

• Anonym (gasig)

Kör du lchf då?? eller tar du bara bort ris pasta bröd och potatis? Äter du vanlig yoggi och frukt och sånt? HUr gör du med godis?

• Anonym (gasig)

Jag har kört en vecka med lcht recept men behållt bröd till frukost och banan till mellis och nån godisbit ibland och i måndags blev det mcdonalds och läsk. Kör lite varannan dag lchf...kanske måste köra strikt och banne mig göra det för jag orkar inte ha dessa gaser

• Anonym (gasig)

är det som minifom??

skypigeon skrev 2011-08-18 09:42:34 följande:
    har du testat imogase?
  • MammaKlara

Jag kör LCHF (ganska strikt). Känner direkt i magen om jag fått i mig för mycket kolhydrater! Ser ut som om jag är i sjunde månaden och har sååå ont i magen! Det är hemskt! Kan inte ha vanliga kläder utan måste ha ngt där magen inte syns... Annars tror ju folk att jag är gravid!

• skypigeon
    Anonym (gasig) skrev 2011-08-18 09:57:31 följande:
    är det som minifom??
    nej mer snabbverkande...ta en tablett med ett stort glas vatten efter varje måltid (3 ggr per dag) jag brukar bli bättre efterr  en enda tablett! :D
  • Björnmossa
    Anonym (gasig) skrev 2011-08-18 07:25:50 följande:
    Jag har kört en vecka med lcht recept men behållt bröd till frukost och banan till mellis och nån godisbit ibland och i måndags blev det mcdonalds och läsk. Kör lite varannan dag lchf...kanske måste köra strikt och banne mig göra det för jag orkar inte ha dessa gaser
    Bröd, banan och godis ingår inte i LCHF. Varannan dag räcker inte, då får du ju sockret i magen i alla fall. Kör GI på heltid istället.
Svar på tråden Gasig och rutten mage:-(