Min dotter på 4 år vill inte leka med andra barn!?!
Jag har en dotter på 4 år som leker otroligt bra själv, hon leker så bra att hon inte vill leka med andra barn. Hon kan leka en stund med andra barn på förskolan men hon slutar ofta efter en stund för att leka själv. andra barn på förskolan har frågat om min dotter vill följa med till lekparken men min dotter vill inte och hon vill inte leka med andra när vi går till lekparken. När hon fyllde 4 så hade vi kalas bara för släkt eftersom hon inte ville bjuda några barn från förskolan.
Min dotter är en frammåt och glad tjej som är nyfiken på livet men jag förstår inte varför hon inte vill leka med andra barn, hon är ensambarn så hon har ingq syskon än så länge heller.
jag har pratat med personalen på förskolan men de verkar inte tycka det är ett så stort problem och poängterar att hon helst leker själv och hon verkar nöjd med det. Jag har sagt att jag vill de uppmärksammar problemet och de har sagt att de ska göra det men jag känner ej att de tar mig på allvar. Jag är väldigt orolig för att min dotter ska bli ensam då de andra barnen leker mer och mer och min dotter blir ju så utanför. De andra barnen lär ju inte fortsätta fråga min dotter då hon inte vill.
Någon som känner igen problemet eller har tips på vad jag som förälder kan göra?
/ Orolig mamma