• An0nym0us

Sexualisering av små flickor, när ska det ta slut!?

Ni kan börja med att läsa den här länken: www.dailymail.co.uk/femail/article-2026694/French-label-Jours-Apr-s-Lunes-launch-lingerie-girls-young-FOUR.html

Nu har dom startat en underklädes kedja för små flickor från 4 till 12 år! Det är bh:ar och "sexiga" underkläder.

Så illa är dom att dailymail inte kan publicera dom!

Sen var det den 10 åriga lilla flickan som är modell och som var med i Vogue som ni kan se här abcnews.go.com/Health/w_MindBodyResource/10-year-models-grown-high-fashion-high-risk/story

(Finns fler bilder än dom som visas där. bl.a där hennes bara överkropp är täckt av endast några halsband)

Intressant artikel om vad konsekvenserna är och hur flickor mår av det www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/02/16/AR2007021602263.html

4 läsvärda sidor.

Ni kan säga att jag är "hysterisk" och "överreagerar" och skriva kommentarer för att försöka få mig att framstå som en idiot (Som jag har sett på andra trådar som handlar om pedofili och tidelag). Men jag har fått nog.

Det är inte okej att sexulisera barn! Det finns som vanligt en gräns för allt.

• Svar på tråden Sexualisering av små flickor, när ska det ta slut!?
  • Rocket Mania

Nej det är verkligen inte ok. Illamående minst sagt. Ska kolla länkarna imorgon men tassar här för att 'bokmärka' tråden.

• ensam10

jag håller med dig helt..

jag tycker så synd om flickorna som får dras in i mode världen så unga.. 

• Red drum

Vågar nästan inte kolla...

• Disan

Nä barn skall få vara barn och få bli sexuella när de själva vill det, när deras kroppar säger att det är dags.

• An0nym0us

Det värsta är att det blivit så normaliserat så ingen reagerar på det och kan t.o.m säga "äsch, so what? Hon har ansiktet full sminkat, kläder som egentligen skulle passa en kvinna, håret som en sexig victoria's secret modell, put läppar och små klackskor...men so what? Det är ju ingenting!"

Kräks

• Tappadstekspade

Men slöja som muslimer sätter på sina flickebarn för att män inte ska bli kåta är förstås helt okej...

• Tow2Mater

Modeindustrin har ju alltid varit sjuk, ofta styrd av gays, med anorektiska flickor, droger...  är det nåt man ska hålla sina barn ifrån är det väl Vogue och liknande gift.

• Anonym (Rationell)
    An0nym0us skrev 2011-08-18 00:06:17 följande:

Nu har dom startat en underklädes kedja för små flickor från 4 till 12 år! Det är bh:ar och "sexiga" underkläder.

(Finns fler bilder än dom som visas där. bl.a där hennes bara överkropp är täckt av endast några halsband)

Tycker du att barn i underkläder och halsband är sexiga är det du som har problem.
  • Anonym (Nej)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-10 21:27:42 följande:

Men slöja som muslimer sätter på sina flickebarn för att män inte ska bli kåta är förstås helt okej...

Du har missförstått vad poängen med slöja är, men nej, jag tycker inte små barn ska ha det heller även om det är en helt annan sak än det i ts.
  • Tappadstekspade
    Anonym (Nej) skrev 2019-11-11 06:15:12 följande:

Du har missförstått vad poängen med slöja är, men nej, jag tycker inte små barn ska ha det heller även om det är en helt annan sak än det i ts.

Berätta vad poängen med slöjan är, snälla. Jag som är från Mellanöstern skulle älska att bli upplyst av en svensk medelklassfeminist om vad muslimsk kultur egentligen är. Jag utgår ifrån att du är svensk, för är du från något muslimskt land så ljuger du. Berätta nu, vad är poängen med slöjan?
  • Anonym (Nej)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-11 08:09:52 följande:

Berätta vad poängen med slöjan är, snälla. Jag som är från Mellanöstern skulle älska att bli upplyst av en svensk medelklassfeminist om vad muslimsk kultur egentligen är. Jag utgår ifrån att du är svensk, för är du från något muslimskt land så ljuger du. Berätta nu, vad är poängen med slöjan?

Så ditt ursprung gör dig immun mot att missförstå saker?

Och nej, jag är varken svensk eller medelklass.
  • Tappadstekspade
    Anonym (Nej) skrev 2019-11-11 09:03:31 följande:

Så ditt ursprung gör dig immun mot att missförstå saker?

Och nej, jag är varken svensk eller medelklass.

Jag besitter mer kunskap om muslimsk kultur än vad vilken svensk som helst gör. Vad har jag missuppfattat? Vad står slöjan för? Kom igen, upplys mig.
Svar på tråden Sexualisering av små flickor, när ska det ta slut!?