• Disan

Bantningspiller som är bra?

Lägger tråden i känsliga rummet så att folk får en chans att svara utan att outa sig, om de nu inte vill det.

Jag har tidigare kört med ett bantningspiller från Twinlab och det har fungerat jättebra men nu verkar inte Twinlab finnas längre så vad skall jag testa då? För cirka ett år sedan testade jag något receptfritt från Apoteket, men min mage svullnade upp av den och det pallar jag inte. Eller finns det något annat bra preparat som ni kan rekommendera? Behöver hjälp med fettförbränningen.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Bantningspiller som är bra?
  • Modgun

Ja varför int emotionera och äta en bra kost i stället för att sätta din tillit på kemiska preparat?

• Disan
    Modgun skrev 2011-08-18 08:33:31 följande:
    Ja varför int emotionera och äta en bra kost i stället för att sätta din tillit på kemiska preparat?
    Självklart måste man äta bra om man skall ned i vikt, men motionen är det lite svårare med för min del. Har fibromyalgi och kan inte alltid röra på mig även om jag vill.

Har hittat en metod som jag vill testa i träningsväg (som skall vara perfekt för folk med smärtproblematik) men det är väldigt dyrt och just nu måste jag prioritera att komma till värmen i vinter så att kroppen inte blir alldeles för arg när kylan kommer...

Men mååååste ned i vikt några kg eftersom jag har insett att jag ligger farligt nära övervikt enligt bmi samt att jag ser nasty ut. Inte så roligt.
  • Canvan

Usch, skippa bantningspiller om du inte kan få säkra piller utskrivet av läkare. Det bästa och lättaste sättet är att ändra sin livsstil (svårt i början, men det blir snabbt mycket lättare!). Vad hjälper piller om du sedan går tillbaka till samma livsstil?

• Disan
    Canvan skrev 2011-08-18 09:11:03 följande:
    Usch, skippa bantningspiller om du inte kan få säkra piller utskrivet av läkare. Det bästa och lättaste sättet är att ändra sin livsstil (svårt i början, men det blir snabbt mycket lättare!). Vad hjälper piller om du sedan går tillbaka till samma livsstil?
    Vem har sagt att jag skall återgå till mitt habitualtillstånd? Tungan ute Alltså, jag lever redan rätt bra som det är (självklart kan jag ta bort chipsen som slinker ned då och då) och min vikt är stabil. Har dock uppenbarligen 4 kg mer än vad jag hade innan jag blev gravid med senaste barnet och de har bosatt sig där de trivs bäst helt enkelt. (Helst skulle jag dock vilja gå ned 10 kg för att känna mig riktigt nöjd, men det är väl inget måste.) Och som jag skrev ovan, träning är extremt svårt för mig, tyvärr. Vissa dagar fungerar promenader, andra fungerar ingenting.

Tabletter eller tillskott är bra för sådana som mig som behöver lite extra hjälp på traven. Fick tips av en kompis om en dryck som heter Celsius, att ta en sådan samt raska morgonpromenader kan ju vara något som kan fungera. Om bara min kropp pallar med allt koffein, den är lite känslig för sådant.
  • annakoh1209

jag kör med Xyphedrine kanonbra, den har verkligen hjälpt mig 
    på 5veckor gick jag ner 10kg och äter mindre, av en vanlig vuxen portion så äter jag en barnportion 

• FlamingRed
    Disan skrev 2011-08-18 09:40:22 följande:
    Tabletter eller tillskott är bra för sådana som mig som behöver lite extra hjälp på traven. Fick tips av en kompis om en dryck som heter Celsius, att ta en sådan samt raska morgonpromenader kan ju vara något som kan fungera. Om bara min kropp pallar med allt koffein, den är lite känslig för sådant.
    Fast vad är det för hjälp på traven du upplever att du får?

Du måste ju ändå äta mindre för att gå ned i vikt, och gör du samma sak med eller utan piller, så kommer ju resultatet bli exakt samma.

Eller upplever du att det finns piller som gör att mer fett försvinner än om du inte ätit dom?
  • Canvan
    Disan skrev 2011-08-18 09:40:22 följande:
    Vem har sagt att jag skall återgå till mitt habitualtillstånd? Tungan ute Alltså, jag lever redan rätt bra som det är (självklart kan jag ta bort chipsen som slinker ned då och då) och min vikt är stabil. Har dock uppenbarligen 4 kg mer än vad jag hade innan jag blev gravid med senaste barnet och de har bosatt sig där de trivs bäst helt enkelt. (Helst skulle jag dock vilja gå ned 10 kg för att känna mig riktigt nöjd, men det är väl inget måste.) Och som jag skrev ovan, träning är extremt svårt för mig, tyvärr. Vissa dagar fungerar promenader, andra fungerar ingenting.

Det finns piller som innehåller ephedrin/ephedra, en substans liknande amfetamin som säljs över nätet som är mycket effektiv. Det finns också bantningspiller som innehåller kemiska substanser som numera är olagliga i Europa (även ephedra är olagligt, dessa piller har lett till en del dödsfall), piller som kan ge stroke och hjärtinfarkt så jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att beställa över nätet utan rekommendation från läkare om man är rädd om sin hälsa. Många förbränningspiller man köper som kosttillskott innehåller koffein, vad man vill göra är att öka kroppens förbränning och minksa hungern/suget.

Prova att minksa kolhydraterna under en vecka och se om det ger resultat?
  • annakoh1209

dessa jag använder minskar aptiten o det kan säga att det har dem så det är ju bra för jag äter samma mat som övriga i familjen o går ner i vikt ändå

• Disan
    FlamingRed skrev 2011-08-18 09:45:47 följande:
    Fast vad är det för hjälp på traven du upplever att du får?

Du måste ju ändå äta mindre för att gå ned i vikt, och gör du samma sak med eller utan piller, så kommer ju resultatet bli exakt samma.

Eller upplever du att det finns piller som gör att mer fett försvinner än om du inte ätit dom?
    Ja, de från Twinlab som jag åt förut hjälpte mig en del. Jag tror att det är något fel på min ämnesomsättning för att om jag skall gå ned i vikt måste jag typ sluta äta helt och hållet för att det skall hända något och det vill jag inte. Jag vill ju ff leva någorlunda normalt. Med något tillskott så fungerar det bättre, så har det alltid varit Glad
    Canvan skrev 2011-08-18 09:45:52 följande:
    Det finns piller som innehåller ephedrin/ephedra, en substans liknande amfetamin som säljs över nätet som är mycket effektiv. Det finns också bantningspiller som innehåller kemiska substanser som numera är olagliga i Europa (även ephedra är olagligt, dessa piller har lett till en del dödsfall), piller som kan ge stroke och hjärtinfarkt så jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att beställa över nätet utan rekommendation från läkare om man är rädd om sin hälsa. Många förbränningspiller man köper som kosttillskott innehåller koffein, vad man vill göra är att öka kroppens förbränning och minksa hungern/suget.

Prova att minksa kolhydraterna under en vecka och se om det ger resultat?
    Nja, tabletter som innehåller typ amfetamin är väl inte riktigt min grej. Det är ju trots allt knark och jag vill inte riskera att dö.
    annakoh1209 skrev 2011-08-18 09:42:20 följande:
    jag kör med Xyphedrine kanonbra, den har verkligen hjälpt mig 
    på 5veckor gick jag ner 10kg och äter mindre, av en vanlig vuxen portion så äter jag en barnportion 
    Skall googla lite på den, tack för tipset!
Svar på tråden Bantningspiller som är bra?