• vintertös

Hur lång är höstterminen?

När jag nu för första gången ska ansöka om studiemedel och är inne på csn-sidan och hittar min utbildning står det att den varar från 22/8 (vilket stämmer) t.o.m 30/12. Kan det stämma att terminen är 19 veckor? Trodde nog att man hade lite "lov" mellan jul o nyår!!
    Vågar lixom inte ansöka på riktigt förrän jag är säker, får ju iofs reda på måndag då jag börjar.....eller är det bra att söka så tidigt som möjligt??

Hjääälp!!

• Svar på tråden Hur lång är höstterminen?
  • vintertös

Ok, så då kan det stämma att den är till 30/12!?!

• IsDimma

Det stämmer förmodligen. Däremot, om det är högskola iaf, så har du med högsta sannrlikhet inga obligatioriska föreläsningar eller liknande i närheten av julen, så det är hemmastudier. Eller så var det iaf när jag pluggade, och så har det varit för min bror också.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tecken

Om det är högskola så är det något som inte stämmer. På högskolan slutar HT i mitten av januari.

• vintertös
    Tecken skrev 2011-08-18 11:19:49 följande:
    Om det är högskola så är det något som inte stämmer. På högskolan slutar HT i mitten av januari.
    Det är en KY eller YH-utbildning, kanske inte riktigt samma som högskolan?!
  • IsDimma
    Tecken skrev 2011-08-18 11:19:49 följande:
    Det är sant iofs
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Tecken

vintertös: Nej, YH har kanske andra terminstider än högskola/uni. Ring/maila skolan och hör med dem.

Svar på tråden Hur lång är höstterminen?