• asteri

Någon som har testat akupunktur för att sätta igång förlossningen?

Ska testa på söndag och är nyfiken på om någon annan har provat och hur det gick? Hon som ska göra akupunkturen (är inte helt hudra på om hon eventuellt kör akupressur) är en god vän till familjen och det känns jättetryggt. Hoppas bara det fungerar!
    Om du har provat, hur lång tid tog det innan det satte igång?

• Svar på tråden Någon som har testat akupunktur för att sätta igång förlossningen?
  • Modgun

Hur vore det om bebisen fick komma när bebisen är redo?

• asteri

Hur vore det om alla skötte sitt? Du vet ingenting om min graviditet.

• JQs
    Modgun skrev 2011-08-18 10:34:37 följande:
    Hur vore det om bebisen fick komma när bebisen är redo?
    Konstig kommentar, hur vet du att bebisen inte är redo? 
  • wolverina

En vän till mig gjorde akupunktur när hon var gravid. Sista gången (en fredag) satte de en nål längst ned under magen, den punkt som ska sätta igång förlossningen, på måndagen födde hon sitt barn. Det var i v 38. Min vän är övertygad om att akupunkturen hjälpte till.

Go sell crazy someplace else, we're all stocked up here.
  • wolverina

Så lite så :)

Go sell crazy someplace else, we're all stocked up here.
  • Modgun
    JQs skrev 2011-08-18 10:57:03 följande:
    Konstig kommentar, hur vet du att bebisen inte är redo? 
    hur vet du att den är det.?
    asteri skrev 2011-08-18 10:54:05 följande:
    Hur vore det om alla skötte sitt? Du vet ingenting om min graviditet.
     Skiter i din graviditet, men visst fine, drick en liter ricinolja också när du ändå är på gång.
  • asteri

Är du bara inne för att skriva provocerande kommentarer eller? Patetiskt tycker jag. Jag vill väldigt gärna att fadern till mitt barn ska kunna närvara på förlossningen, och han måste resa bort om drygt en vecka, så innan dess hoppas jag ha fött mitt barn. MITT  barn och mina val alltså. Barnmorskan (som också jobbar på förlossningen) tyckte det var en jättebra idé med akupunktur. Hon sa att bebisen kommer inte ut ändå innan den är redo.
    Så löjligt, vaddå drick en liter ricinolja? Är du man eller kvinna? Läkare kanske? Har du fött barn? Varit gravid? Jag ställde en seriös fråga och hoppades få ett seriöst svar.

Svar på tråden Någon som har testat akupunktur för att sätta igång förlossningen?