M och M skrev 2011-08-18 12:26:22 följande:
Kul att höra, tack för svaret!
Nä egentligen inte så dyrt per månad, är väl den där startavgiften på 300kr som känns som om det drar iväg till en början och blir dyrt att starta upp...
Alltså måste man väga och mäta all mat man äter då eller? Måste man äta mest "Viktväktarmat" till middag eller kan man fortsätta med sina vanliga recept kanske i bara lite mindre mängd eller?
Hur mkt måste man motionera för att få en viss poäng då? Hur mkt ger typ en vanlig promenad på 45 min typ?
Jag äter ALDRIG viktväktarrecept utan gör istället om alla vanliga recept så att de är viktväktarvänliga (byter mejeriprodukter till sådana med lägre fetthalt osv).
Pasta, potatis,ris,vissa typer av kött, kycklingfilé osv finns det duoval på, man kan för fasta points äta sig mätt på dem utan att väga och mäta. 7pp för pasta, ris och potatis och 5pp för t.ex. kycklingfilé, lövbiff, ägg, kotlett med fettet bortskuret.
Långsam promenad är 1 pp per 10 minuter, men det kanske skiljer sig beroende på vikt. Det vet jag inte.
Jag har en erbjudandekod från Måbra.
Det står så här;
250 kr rabatt på ViktVäktarna Online
Ordinarie pris är 750 kr, varav 300 kr är registreringsavgift. Du betalar bara 500 kr för de första 3 månaderna. Efter de 3 månaderna är kostnaden 150 kr per månad.
Så här fungerar ViktVäktarna Online
De första 100 personerna som utnyttjar rabatten får dessutom en exklusiv personvåg från Tefal, värd ca 800 kronor!
Erbjudandet gäller t o m 30/9 2011. För att utnyttja rabatten behöver du koden som finns i MåBra nr 9. När du klickat på knappen här nedan skriver du in koden i fälten för kampanjkod mitt på sidan. Klicka på ”se ditt pris” och följ sedan instruktionerna.
www.viktvaktarna.se/monthlypass/MpSwitch.aspx
koden är 4-16-373-28316