• M  och  M

Viktväktarna online, någon som testat?

Jag har dragits med ca 7-9 kilo mer än jag vill ända sen jag fick barn för 1,4 år sedan och känner att den tiden då jag kunde skylla på att jag vart gravid är sen länge förbi Jag är egentligen inte överviktig så, men vill komma tillbaka till min trivselvik där jag varit hela mitt vuxna liv innan jag blev gravid. Jag har förökt flera ggr att skräpa mig och även kört LCHF ett tag men det blir som inget bestående.

Nu har jag börjat fundera på Viktväktarna och såg att de har ett online-program. Någon som testat och kört med det? Är det någe bra? Värt att betala för? Var rätt dyrt... Eller finns det något liknande alternativ som är gratis?

• Svar på tråden Viktväktarna online, någon som testat?
  • Fidelis ad urnam

Jag använder online-programmet och tycker att det är billigt.150 kr i månaden är ju ingenting.
    Funkar hur bra som helst. Man fyller i alla uppgifter (vikt,längd osv) och får ett antal dagliga points och en bunt veckobonuspoints.
    Sedan kan du söka på alla produkter, de du inte hittar kan du själv lägga in. Du kan lägga in motion osv osv.
    Jag är jättenöjd

• M  och  M
    Fidelis ad urnam skrev 2011-08-18 12:18:13 följande:
    Jag använder online-programmet och tycker att det är billigt.150 kr i månaden är ju ingenting.
    Funkar hur bra som helst. Man fyller i alla uppgifter (vikt,längd osv) och får ett antal dagliga points och en bunt veckobonuspoints.
    Sedan kan du söka på alla produkter, de du inte hittar kan du själv lägga in. Du kan lägga in motion osv osv.
    Jag är jättenöjd
    Kul att höra, tack för svaret!

Nä egentligen inte så dyrt per månad, är väl den där startavgiften på 300kr som känns som om det drar iväg till en början och blir dyrt att starta upp...

Alltså måste man väga och mäta all mat man äter då eller? Måste man äta mest "Viktväktarmat" till middag eller kan man fortsätta med sina vanliga recept kanske i bara lite mindre mängd eller?

Hur mkt måste man motionera för att få en viss poäng då? Hur mkt ger typ en vanlig promenad på 45 min typ?
  • Fidelis ad urnam
    M och M skrev 2011-08-18 12:26:22 följande:
    Kul att höra, tack för svaret!

Nä egentligen inte så dyrt per månad, är väl den där startavgiften på 300kr som känns som om det drar iväg till en början och blir dyrt att starta upp...

Alltså måste man väga och mäta all mat man äter då eller? Måste man äta mest "Viktväktarmat" till middag eller kan man fortsätta med sina vanliga recept kanske i bara lite mindre mängd eller?

Hur mkt måste man motionera för att få en viss poäng då? Hur mkt ger typ en vanlig promenad på 45 min typ?
    Jag äter ALDRIG viktväktarrecept utan gör istället om alla vanliga recept så att de är viktväktarvänliga (byter mejeriprodukter till sådana med lägre fetthalt osv).
    Pasta, potatis,ris,vissa typer av kött, kycklingfilé osv finns det duoval på, man kan för fasta points äta sig mätt på dem utan att väga och mäta. 7pp för pasta, ris och potatis och 5pp för t.ex. kycklingfilé, lövbiff, ägg, kotlett med fettet bortskuret.
    Långsam promenad är 1 pp per 10 minuter, men det kanske skiljer sig beroende på vikt. Det vet jag inte.

Jag har en erbjudandekod från Måbra.
    Det står så här;

250 kr rabatt på ViktVäktarna Online

Ordinarie pris är 750 kr, varav 300 kr är registreringsavgift. Du betalar bara 500 kr för de första 3 månaderna. Efter de 3 månaderna är kostnaden 150 kr per månad.

Så här fungerar ViktVäktarna Online

De första 100 personerna som utnyttjar rabatten får dessutom en exklusiv personvåg från Tefal, värd ca 800 kronor!

Erbjudandet gäller t o m 30/9 2011. För att utnyttja rabatten behöver du koden som finns i MåBra nr 9. När du klickat på knappen här nedan skriver du in koden i fälten för kampanjkod mitt på sidan. Klicka på ”se ditt pris” och följ sedan instruktionerna.

www.viktvaktarna.se/monthlypass/MpSwitch.aspx

koden är 4-16-373-28316
  • Josefina79

Hej! Jag kör också online och det funkar superbra. Ska gå ner 20 kilo efter min förlossning, och har gått ner 5 kilo hittills. Gillar att man får äta vad man vill men i begränsad mängd istället för att tvingas hållas till vissa typer av mat. Då kan man äta något gott ibland och inte dö av dåligt samvete.

• M  och  M
    Fidelis ad urnam skrev 2011-08-18 12:34:19 följande:
    Jag äter ALDRIG viktväktarrecept utan gör istället om alla vanliga recept så att de är viktväktarvänliga (byter mejeriprodukter till sådana med lägre fetthalt osv).
    Pasta, potatis,ris,vissa typer av kött, kycklingfilé osv finns det duoval på, man kan för fasta points äta sig mätt på dem utan att väga och mäta. 7pp för pasta, ris och potatis och 5pp för t.ex. kycklingfilé, lövbiff, ägg, kotlett med fettet bortskuret.
    Långsam promenad är 1 pp per 10 minuter, men det kanske skiljer sig beroende på vikt. Det vet jag inte.

Jag har en erbjudandekod från Måbra.
    Det står så här;

250 kr rabatt på ViktVäktarna Online

Ordinarie pris är 750 kr, varav 300 kr är registreringsavgift. Du betalar bara 500 kr för de första 3 månaderna. Efter de 3 månaderna är kostnaden 150 kr per månad.

Så här fungerar ViktVäktarna Online

De första 100 personerna som utnyttjar rabatten får dessutom en exklusiv personvåg från Tefal, värd ca 800 kronor!

Erbjudandet gäller t o m 30/9 2011. För att utnyttja rabatten behöver du koden som finns i MåBra nr 9. När du klickat på knappen här nedan skriver du in koden i fälten för kampanjkod mitt på sidan. Klicka på ”se ditt pris” och följ sedan instruktionerna.

www.viktvaktarna.se/monthlypass/MpSwitch.aspx

koden är 4-16-373-28316
    Tack för rabattkoden! Kanske ska testa det då,var ju mkt bra pris! Annars var jag inne på det här erbjudandet att prova gratis en vecka. Men jag fattar inte riktigt om man kan gå ur sen efter den veckan så allt blir kostnadsfritt eller om det blir någon kostnad och man binder sig till något ändå: www.viktvaktarna.se/signup/StepOne.aspx

Ja det låter ju smidigt upplägg. Jag går ju mkt promenader med barn och hund så det är ju bra då. Dock inte så snabba nuförtiden så det kanske blir mindre poäng då..

Men hur går det till egentligen, en vanlig dag, vad gör ni på den där sidan? Vad fyller man i? Vad kan man se? Vad gör man liksom?
  • Fidelis ad urnam
    M och M skrev 2011-08-18 13:48:22 följande:
    Tack för rabattkoden! Kanske ska testa det då,var ju mkt bra pris! Annars var jag inne på det här erbjudandet att prova gratis en vecka. Men jag fattar inte riktigt om man kan gå ur sen efter den veckan så allt blir kostnadsfritt eller om det blir någon kostnad och man binder sig till något ändå: www.viktvaktarna.se/signup/StepOne.aspx

Ja det låter ju smidigt upplägg. Jag går ju mkt promenader med barn och hund så det är ju bra då. Dock inte så snabba nuförtiden så det kanske blir mindre poäng då..

Men hur går det till egentligen, en vanlig dag, vad gör ni på den där sidan? Vad fyller man i? Vad kan man se? Vad gör man liksom?
    jag fyller i förväg i allt jag kommer äta under en vecka och sedan håller jag mig till det.
    Frukost, lunch, mellanmål och middag.
  • M  och  M
    Fidelis ad urnam skrev 2011-08-18 13:54:23 följande:
    jag fyller i förväg i allt jag kommer äta under en vecka och sedan håller jag mig till det.
    Frukost, lunch, mellanmål och middag.
    Okej det var inte dålig framförhållning det inte Om du bjuds bort på fika eller middag eller ska käka på stan hur gör du då?
  • Fidelis ad urnam
    M och M skrev 2011-08-18 13:58:01 följande:
    Okej det var inte dålig framförhållning det inte Om du bjuds bort på fika eller middag eller ska käka på stan hur gör du då?
    Jag tackar, under söndag-fredag, nej till allt sådant. Kan fika på stan men då tar jag te eller latte gjord på lättmjölk och räknar bort en av kopparna jag skulle ha tagit hemma.
    Det är ju t.ex. fika, utemat mm mm som har gjort mig överviktig så det är ganska självklart att just de sakerna offras.
    Fika hemma hos andra, tacka nej till fikabröd och dricker kaffe med lättmjölk.
  • Fidelis ad urnam

Sedan har jag alltid minst 5 pp kvar som en back-up om någonting extra dyker upp. Men allt som ofta blir det bara ett glas mjölk till mellanmålet.

• sörmlandstjej

Jag kör också viktväktarna online och har hittills gått ner 9,2 kilo!! Glad
    Jag tycker att det funkar jättebra och jag gillar att det finns så oändligt många goda recept som man kan laga.

Svar på tråden Viktväktarna online, någon som testat?