Bräckehäxan skrev 2011-08-18 15:09:43 följande:
tack, vad bra.. några speciella råd att ge när man väljer vitvaror.. vi har aldrig köpt innan, bott i hyresrätt tills nun är vi köpt hus..
tycker ni det är viktigt att samtliga vitvaror i köket kommer från samma märke/serie...?? eller tänker man inte på det?
Jag är märkestönt och vill ha samma märken på allt. Nu har vi iofs INTE det, eftersom spishäl, ugn, micro och diskmaskin är Whirlpool från IKEA (nyrenoverat kök när vi flyttade in), och kyl/frys är från Samsung, sen vi slängde ut Whirlpooleländena.
Men ska man ändå köpa allt nytt så satsa på samma märke. Bosch och Siemens är samma grejer m olika namn btw.
Håller med: INTE LG. Inte för inte som de hette Lucky Goldstar på 80talet!! JAG MINNS!
"Lifes Good" - ha! fnys!!
thomas55 skrev 2011-08-18 15:12:27 följande:
Jag trodde den som kom med frågor på FL ville ha andras erfarenheter ( jag kanske hade fel )
Jag gjorde misstaget en gång att köpa rostfritt men tröttnade på putsandet ganska snart
som sagt, det finns (nära nog) putsfritt rostfritt idag.
Bräckehäxan skrev 2011-08-18 15:10:33 följande:
anledningen är för övrigt helt enkelt att vi tycker det är snyggare - speciellt eftersom vi ska ha köksluckor i off-white.. att då ha vitvaror i kritvitt blir inte snyggt enligt mej!
håller med! Jag ÄLSKAR Smeg, dyra, opraktiska men ack så snygga.