• Anonym (jaha)

Är det så svårt att ha koll på barn så man måste använda sele på barn ????

Vet att jag kommer att få så många på hopp där av anonym.....

Men helt ärligt är det så svårt att ha kol på barn har själv ett barn och många vänner med ett antal barn och ingen av oss använder sele.... vill inte barnet hålla handen ja då är det vagnen som gäller och ja vist det blir lite skrik men det går snabbt över ... men har vi blivit så bekväma av oss att vi inte orkar med att barn skriker och har vi blivit så slöa på upp fostran ?????? bara undrar efter som många här på fl verkar använda sele vilket jag Aldrig skulle få för mig att använda på mitt barn h*n vet vad som gäller.... koppel har man på hund inte på barn min personliga åsikt .... 

Någon mer än jag som anser att det e fel att använda sele när de går?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 19:49
    de jag har frågat har svarat och jag har gått efter det och som jag har set så har de inte tagit illa upp för jag har verkligen ställt frågan på ett bra sätt och ursäktat mig innan jag ställt frågan .... jag pratar bätre än vad jag skriver ....låter konstigt men så e det .......nu e jag så trött på att försvara mig själv så nu ska jag gå och ta hand om min tös som just kom hem från en promenad med pappa .....

• Svar på tråden Är det så svårt att ha koll på barn så man måste använda sele på barn ????
  • thomas55

Varför skall ungen tvingas in i en vagn när han/hon kan gå nästan fritt med sele

• Lilith Dark

Själv föredrog jag att min son gick istället för att åka vagnen, just för att jag såg så många barn enda upp till fem-sex år som åkte vagn. Så då hade jag sele istället för att han satt i vagnen. Det fyller samma funktion, bara att mitt barn fick röra mer på sig än de som fick åka vagn för att de inte gick fint. Jag tycker att man är mer bekväm om man stoppar ner barnet i vagnen varje gång.

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • ThePointOfItAll

Håller med ovanstående, grymt att tvinga barnet att sitta i vagn när de har ben att gå med. Jäkligt mycket tryggare i trafiken/folksamlingar också. Har dock inte behövt använda den så mycket.

• Anonym (nehe)

jag irriterar mig enormt på övervuxna barn i vagn. 4,5 tom 6 åringar i vagn, wtf?! Såg häromdagen ett barn slita sig från förälderns hand och krocka med en cykel. Min första tanke var "sele". Då hade den stackars föräldern kunna stoppa barnet som bokstavligen talat sprang in i sidan på cykeln. 

• Anonym

Vi har ingen sele men har många gånger funderat på att skaffa en. Varför? Därför att sonen är totalt omöjlig att ha med sig, det går inte att få ner honom i vagnen (han är helt enkelt starkare än mig, skamligt då han bara är två men så är det) och han inte bara skriker "en liten stund" utan i så fall tills han kräks... Han får helt enkelt inte följa med om jag inte har backup som kan hantera honom, så en sele skulle vara en bra investering för hans skull tror jag nog...

• Trivelina73

Inte så stor skillnad på hund och barn. 1 de äter allt de kommer åt 2 de saknar vett och springer bort med engång 3 lyssnar inte eller förstår inte... Så sele känns som inte långsökt för båda!

Nytt nick igen till någons förtret
  • cicci85

Jag önskar att jag hade haft sele till sonen när han var liten. Jag gjorde istället som du skrev, vägrar ungen hålla i handen så får den sitta i vagnen. men min unge skrek inte en liten stund, det gick verkligen inte snabbt över!

Varför tycker du att det är bättre att spänna fast ungen vagnen istället för att den får gå själv med sele?   

• Anonym (jaha)

Mitt barn går väldigt mycket vilket h*n vill för vi är ofta på promenader och hon får även springa fritt utan att håla handen när vi inte är där det e trafik och även lysnar när vi säger till att man ska hålla handen vist börjar det trilskas ja då vet hon att hon hamnar i vagnen och när mitt barn börjar bli 5-6 år så ska vagnen va borta... Vet många familjer där det inte används någon vagn när de är runt 5-6 år och det funkar bra för dom...och jag hoppas det kommer funka bra även för mig....

• Fluffskalle

Antagligen inte alltid men någon gång då och då. Är väl inte så att de man ser med sele på barn en gång hela tiden har det. Någon enstaka gång kan det faktiskt vara svårt. Och är roligare för ungen att röra sig än tvingas sitta i en vagn.

• Anonym (jaha)

Har aldrig behövt spänna fast mitt barn i vagnen...

Svar på tråden Är det så svårt att ha koll på barn så man måste använda sele på barn ????