Tips på receptfri medicin som lindrar illamående?! Snälla, snabbt!!
Jag orkar inte... Något måste kunna lindra.. Hjälper Postafen mot åksjuka?
Jag orkar inte... Något måste kunna lindra.. Hjälper Postafen mot åksjuka?
Sea-band: Sea-Band är ett akupressurarmband mot/lindrar illamående vid graviditet och åksjuka. Armbandets funktion bygger på tryck mot akupressurpunkten P6.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=213755
eller Postafen som du skriver, det brukar man rekommendera mot t.ex. graviditetsillamående!!, fast man blir rätt trött av det...
Te med ingefära sägs också kunna hjälpa
Hoppas något funkar för dig!!!
Finns tuggummin mot åksjuka jag tycker funkar. Man blir inte trött av dem.. Kommer inte ihåg va de heter men de finns iaf på apoteket receptfritt!
Postafen. Hjälper hur bra som helst, visst man blir trött av dem men är det så att du behöver ta de regelbundet så vänjer man sig rätt fort och tröttheten minskar.
Kan rekomendera sea band faktiskt! Funkar för mig, dock är det inte för graviditetsillamående.
tyvärr funkar inte många receptfria... ring lä'karen och få Lergigan utskrivet.. de funkar... dock tog jag de på kvällen innan för att effekten skulle funka dagen efter..och man tvädäckar av dom..så bäst på kvällen.
Inget annat funkade på mig.
Torkad syltad ingefära.
Tack!!! Killen kom hem med Postafen. Mår lite bättre. Men det kan vara tillfälligt. Ska se om jag kan få tag i läkaren för den andra med.
Bara för det mår jag illa. Alltså det lindrar kanske men det försvinner ju inte. Min läkare e borta o man kunder ringa på ngn teltid på mån först. Får ringa husläkaren, el tala m sjuksköterska på psykiatrin.
Jag har ju en praktik att sköta också... Vill inte vara hemma från den.
Finns lergigan comp också, de blir man inte trött av ( receptbelagda)
Har bara läst TS så hoppas inte jag upprepar något som redan sagts! Kapslar med ingefära kan hjälpa, köpte sådana i hälsokosten och tog när jag hade gravidillamående med tvillingarna. Hoppas du snart kommer må bättre!
När jag var gravid mådde jag såå illa i början och kunde knappt äta nåt! Och när jag väl fick i mej nåt så kom det upp igen ganska fort...
det enda jag kunde äta och fick behålla var blåbärssoppa.. Det gjorde att illamåendet vart myycket bättre!
Tack alla! Gått primperan på recept. Tagit första för 20 min sedan . Märker inte så mkt än men håller tummarna. Tre st om dagen får jag ta.
Ingefära! Att det ska vara så svårt,
Nä bättre att ta syntetiska läkemedel *sarkasm*
ingefära i alla olika modeller o möjligheter hjälper bäst.
gick o tog blodprover som visade sig vara normala. Summan av kardemumman, illamåendet satt i efter att jag testa medicinene Voxra. Det satte i kroppen i måånga v. efter jag slutade trots att jag endast ätit medicinen så kort period.
Jag mår inte illa längre förutom när jag har pms tex. Det förstörde en del i mitt vardagsliv det där illamåendet att jag nästan blir bitter.
Primperan hjälpte inte. Postafen lite lite grann. Husläkaren röstade på Postafen mot åksjuka istället då det är mildare.
Färsk ingefära är rena miraklet. När jag mår dåligt och inte kan köpa medicinen på flaska (bor i asien) så står jag redo och käka en direkt som ett äpple. Inte så gott kanske men det är sjukt bra.
@ TS
Ge fan i syntetmedicin!
Lyssna o inse att ingefära e bäst för er..
Hej, jag har under ett halvt år försökt med olika mediciner mot min depression med ångest och illamående.
Jag har nu på läkares inrådan börjat med escitalopram. Tyvärr har den enda kraftig biverkning på mig, illamående. Men jag skall stå ut. Fast det vore skönt med något ofarligt medel mot illamåendet. Kan ingefära vara något?