• Knytets

Spara Sms-konversation

Hej
    Skulle behöva spara en sms-konversation med en person på min telefon nu när jag står inför byte av telefon.
    Har en SE W995, kan någon hjälpa mig hur man gör?
    Har suttit med PC suite nu i en timme och lyckas inte hitta annat än meddelanden jag skickat.

Tacksam för hjälp!

//Mamma till ♥Nathalie♥ och ♥Isabell♥
  • Svar på tråden Spara Sms-konversation
  • Jasusu

Jag har använt mig av myphoneExplorer

• Kajee

Pröva det här... kanske går...

Så här säkerhetskopierar du kontakter:

Välj Meny > Kontakter > Alternativ. Välj Mer > Avancerat > Kopiera till SIM > Kopiera alla. Du får ett meddelande i telefonen om att dina SIM-kontakter kommer att ersättas av kontakterna i telefonen. Välj Ja.

Så här sparar du ett SMS:

Markera ett meddelande och välj Alternativ > Spara medd.

Sen borde det väl fungera att kopiera filen från SIM till datorn.  

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    Kajee skrev 2011-08-18 20:33:54 följande:
    Pröva det här... kanske går...

Så här säkerhetskopierar du kontakter:

Välj Meny > Kontakter > Alternativ. Välj Mer > Avancerat > Kopiera till SIM > Kopiera alla. Du får ett meddelande i telefonen om att dina SIM-kontakter kommer att ersättas av kontakterna i telefonen. Välj Ja.

Så här sparar du ett SMS:

Markera ett meddelande och välj Alternativ > Spara medd.

Sen borde det väl fungera att kopiera filen från SIM till datorn.  

Nej fel - det var ju kontakter . sorry.
  • Kajee
    Kajee skrev 2011-08-18 20:34:29 följande:
    Nej fel - det var ju kontakter . sorry.

Fast det står iofs såhär innan...

Du kan säkerhetskopiera viss information (kontakter och SMS) till SIM-kortet. Beroende på vilket slags SIM-kort du har kan du säkerhetskopiera allt från 500 till 2500 kontakter. Hur många SMS du kan spara beror också på SIM-kortet.

Hittat på   http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilephones/learn-more/subject/backuptosimcard/w995?cc=se&lc=sv
  • inze

Jag hade tidigare PC Suite och kunde då spara sms. Eftersom jag numera ersatt PC Suite med PC Companion kan jag inte kolla hur det såg ut då men annars borde väl du också kunna uppdatera till PC Companion för där kan man lätt läsa SMS i telefonen (både de man fått och de man skickat) och spara dem på datorn om man vill.

Men du borde kunna göra det med PC Suite också. Men det kan ju skilja beroende på vilken version man har kanske.

Svar på tråden Spara Sms-konversation