• Nattastrand

Har jag köpt för stor didriksson overall till min dotter??

Hej har en dotter som blir 1/5 år i december. Har köpt en Didriksson overall i sl 90 via nätet.
    Tror ni den är för stor?? har hört att didriksson har stora storlekar. Nån som vet?? Förra årets modell

• Svar på tråden Har jag köpt för stor didriksson overall till min dotter??
  • MajaVira

Hur lång är hon? Didriksons var betydligt större tidigare, så fjolårets modell är rätt normal i storleken. Sonen hade 110 förra vintern, då var han 103-104 i början av säsongen.

• KasperSixten

vet inte vilket modell du har men jag har hört att deras bebisoveraller är mindre i storleken jämfört med deras overaller till större barn.

Jag hade en overall till sonen den vintern har var 1 år, hade storlek 80 den håll på att bli för liten i slutet av säsongen. När jag sedan skulle köpa vårjacka tänkte jag ta 90 men när jag provade storlek 80 så drunknade han i den...... 

• Nemiia

Ts får jag låna din tråd? Har nämligen samma problem men med märket kax. Köpte en overall i strl 86 till dottern som är 20 mån. Hon är en ganska nätt liten tjej som är 81,5 cm lång (mätt idag) är rädd att den kommer bli för liten, vad tror ni andra?

När vi provade i butiken så hade hon ganska gått om väx mån. Just nu har hon strl 80 i kläder ev 86 i någon boddy men då är den lite lång nertill.

Förra året köpte vi en 80 när hon hade 74 och den kan hon fortfarande ha men inte slitstark nog för dagis.

Funderar på om jag måste byta upp en storlek?

• Nemiia
    Nattastrand skrev 2011-08-18 21:53:07 följande:
    Hon är 75 cm nu. Vad tror du?
    Om måttet strl 90 är = 90 cm så kanske den blir för stor om hon är 75 cm nu men det vet man ju inte, kan du mäta den?
  • helene306

Jag trodde vår dotter (16 månader) kunde ha strl 90 i en sparad overall här hemma (inte Didriksson förvisso) men hon simmade i den. Jag blev paff. En annan sparad overall i strl 80 satt däremot perfekt.

Testa overallen, är den lagom men ändå lång i arm och ben: lägg upp. Annars sparar du den till nästa år. I allra värsta fall: sälj vidare.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

Ts - vår kille hade en didriksson förra vintern i strl 90. Då hade han strl 86/92 i vanliga kläder (hm, Lindex etc) och var ca 2 år. Vet ej längd på han då. Nu har han strl 98 och provade overallen här om veckan och den är nu fortfarande lagom när han står upp, men för liten när han sitter ner.

Svar på tråden Har jag köpt för stor didriksson overall till min dotter??