• Smultron81

ont i örat!

Min dotter Har haft ont i örat ett tag nu. Fick örondroppar som hon nu tagit ngr dar men hon Har fortfarande jätteont i örat o det ser ut som örat är större än det andra. Liksom lyft upp sig också. Är det nån annans barn som haft så?

• Svar på tråden ont i örat!
  • ulrica83

Är det ytterörat som gör ont?

Om det är öroninflammation är vanlig nässpray (anpassat för barnet) väldigt effektivt!

• pigglet

Vad har ni fått örondropparna för?

Att hela örat svullnar upp låter ju konstigt, tycker jag. Kolla upp det en gång till.  Kan hon vara allergisk mot dropparna?

• Smultron81

Vi var ju på vc för det onda inte gick över och då hade hon ju en inflammation i örat o nu för tiden ger dem ut örondroppar som är ögondroppar med. Men inatt vakna hon o skrek för det gjorde ont i örat. Idag Har hon haft jätteont med. Gör ont när man tar på hela örat.

• zygoma girl

Är örat större eller står det mer rakt ut? Är det rött bakom örat? I så fall ska ni söka vård snarast. Om dottern är pigg så sök i morgon bitti och om hon har feber/är hängig tidigare än så.

Obs! Detta om hon är röd bakom örat - det syns tydligt i så fall. Du kan säkert googla på bilder på "mastoidit" för att se hur det ser ut.

I övrigt så gäller att ni ska kontakta VC för ny kontroll om hon blir sämre eller inte bättre inom några dagar (såvida de inte sagt något annat, kom i håg att läkaren som träffat din dotter har en helt annan bild av hennes sjukdom än vi kan ha bakom skärmarna).

• Smultron81

Det är både större o står ut. Röd bakom med... Men hon Har ingen feber än iaf. Hon e ju väldigt gnällig men rätt så pigg ändå.

• zygoma girl
    Smultron81 skrev 2011-08-18 22:14:19 följande:
    Det är både större o står ut. Röd bakom med... Men hon Har ingen feber än iaf. Hon e ju väldigt gnällig men rätt så pigg ändå.
    OBS att jag inte är öronläkare! Jag hade väntat till i morgon bitti om jag vore du eftersom hon inte har feber men ringt VC direkt på morgonen. Då får hon troligen komma direkt till Öronkliniken.

Men får du motsatt råd av någon mer kunnig så följ dem! Dock tycker jag absolut du ska kontakta VC i morgon för konsultation.
Svar på tråden ont i örat!