Yrsel dagligen vid olika tillfällen. Någon med samma?
Hej, tänkte fråga här först, men imorgon bitti i alla fall ska jag till vårdcentralen.
För flera veckor sen, säkert 2½ månad sen rasade jag ihop på praktiken inom frisör.. Så hamnade jag på SÖS, och de sa att det var panikångest, depression osv.. Inget annat.
Mitt hjärta gick då enormt fort, och det var svettigt och sen iskallt, om och om igen, kroppen skakade enormt också. Och jag klarade inte av att gå knappt, jag var helt slut. Som om nån kört över mig.
Sedan dess har jag haft yrsel, väldigt sällan men ändå ibland. Och nu har den kommit tätare och tätare inpå, nu har jag den varje dag. Först var det lite om jag gick iväg på bio eller nåt, då snurrade det på bra. Eller om jag rörde mig i ett shopping centrum eller så..
Och jag blir tvungen att stanna och försöka andas, annars känns det som att jag kommer rasa ihop.
Det känns typ som när man reser sig för fort, fast att det håller i sig hela tiden.
Här om veckan var vi ute med hundarna och jag bara kastar mig ner på marken, på rumpan och säger med yppiga ord att jag inte kan gå, jag kan inte prata..
För när jag pratar känns det som det blir värre..
Men nu har det blivit värre, gick ut med hundarna ikväll och killen och jag får gå så sakta.. För jag är helt virrig i huvudet.. Någon som har/haft samma? Eller känner till nåt?
Känns lite läskigt nu asså, jag är 23 år och vill ju inte vara hjärnsjuk liksom..
Försöker inbilla mig med att jag kanske bara överdriver och överreagerar.. Men det tror jag ändå inte. Jag känner själv i kroppen att det är nåt fel.
Jag har börjat få jobbigt att till och med stå med i köket och göra mat.. Måste springa till sängen och bara lägga ut mig och andas.
Det är lugnt när jag ligger och sitter ner hemma liksom. Åh jag vet inte, jätte orolig i alla fall. Tänk om man dör i nåt sånt här som verkar bli värre och värre.. Åh herregud.
Igår blev jag så yr så jag kräktes i köket också.. Och jag har aldrig blivit illamående av yrseln men igår blev jag.
Och nej, jag är inte gravid- äter p-piller varje dag.
Känns som att de alltid skickar hem en också från vårdcentralen, med "avvakta ett par dagar" och sen inget mer. Jag är rädd nu liksom.
Samma när jag går ute liksom, det känns inte som att jag närvarar i min kropp. Som att jag är någonannanstans, som att kroppen är sig själv och jag en annan. Alltså att nån drar ut mig ur hjärnan..
Är också enormt stenhård i nacken, spänd.. Hoppas att det kanske kan vara nåt sånt, men till den här nivån?
Samma om jag kör bil kan det svepa över mig en obehaglig känsla att det inte är jag, och att jag bara sitter där och kör och vad som helst kan hända. Så jag har mer eller mindre slutat köra bil också.
Idéer?
Tack på förhand,
/Carro