• Anonym (blää)

Hur känns det om vattnet går? Jag tror jag kissade på mig...

OK, detta är ganska äckligt, därav anonymiteten. Jag är i vecka 39 (38+1) Jag hade ont i magen, tolkade det som gaser och ville fisa så det skulle gå över... så jag krystade lite försiktigt, för att jag inte skulle kissa på mig... Men det kom ändå kiss, tror jag, och det kom ingen prutt utan det kändes bara konstigt och sa popp liksom.
    Jag är NÄSTAN helt säker på att det bara var kiss och jag vill inte ringa förlossningen igen... därför frågar jag här istället.
    Hur KÄNNS det när vattnet går? Känns det typ som at kissa eller inte?

Det kom ju när jah krysta, därför jag tänker att det borde vara kiss? Det luktade inte just ngt heller... varken kiss eller ngt annat.

Hur vet man när vattnet har gått??

• Svar på tråden Hur känns det om vattnet går? Jag tror jag kissade på mig...
  • Anonym

När mitt vatten gick så lät det "popp" och sen kom vatten, kändes nästan precis som att kissa på sig. Efter en timme eller två kom mer vatten, då kom det massor så det var liksom ingen tvekan.

Ring och fråga, en fråga för mycket gör inget! Dom är så vana där! {#emotions_dlg.flower}

• Kazeer

När jag fick vattenavgång så kändes det som om jag hade blivit akut inkontinent. Jag var på väg till toaletten mitt i natten och det blev pölar efter mig på golvet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • CherstinBovington

för mig, när mitt vatten gick, så knäppte det till i magen, typ som en ballong gick sönder, sen rann det inuti kroppen, som när man får mens! då visste jag minsann att mitt vatten gått, då jag inte känt den känslan på 9 månader

• pluppfamiljen

Det känns som popp så det kan vara det sätt i en hand duk ta med den till BB så kollar de upp det. 

Blivande 6 barns mamma
  • ImLost

jag tror ocks¨å det är vattnet som har gått ;)! åh vad spännande ! 

"poppa" på mig också ;) trode med jag kissade först.     

• Anonym (blää)
    Anonym skrev 2011-08-18 22:12:13 följande:
    När mitt vatten gick så lät det "popp" och sen kom vatten, kändes nästan precis som att kissa på sig. Efter en timme eller två kom mer vatten, då kom det massor så det var liksom ingen tvekan.

Ring och fråga, en fråga för mycket gör inget! Dom är så vana där! {#emotions_dlg.flower}
    luktade det inget eller kom inga värkar? Jag gick och kissade just efter för att jag tänkte ifall det var kis... men finns det inget sätt man kan testa på typ?, se om det rinner eller ngt?
  • Alvi

När jag födde barn denna gång kissade jag på mig. Det var under en nästan-kräkning under en kraftig värk och jag kände hur det liksom kom en liten stråle kiss. Jag var också nästan säker på att det var kiss, men eftersom det var under förlossningen är ju sannolikheten stor att det var vattnet, men det kändes som att det kom från urinröret typ. Som att jag kissade på mig lite. Och det gjorde jag... Drömmer

När vattnet sedan gick kändes det som en knuff inifrån magen och sedan forsade det. Det var en helt annan känsla än när jag kissade.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • V P E

För mig blev det inget "popp" och först sipprade det bara en liten skvätt. Sen efter ett par timmar kom syndafloden

• mamma till tre busungar
    Anonym (blää) skrev 2011-08-18 22:15:15 följande:
    luktade det inget eller kom inga värkar? Jag gick och kissade just efter för att jag tänkte ifall det var kis... men finns det inget sätt man kan testa på typ?, se om det rinner eller ngt?
    Du ska nog ringa förlossningen, vännen
  • YonnaLi

Jag hade ringt förlossningen om jag var osäker, hellre en gång för mycket liksom. De är ju där för att hjälpa dig. När vattnet gick för mig sade också "popp" och sen sipprade det lite klart vatten i omgångar, inget jättemärkbart egentligen. Men jag var säker för att jag hade haft värkar under hela dagen och slemproppen gick bara nån timme innan. 

Svar på tråden Hur känns det om vattnet går? Jag tror jag kissade på mig...