• Guilliotine

Färga hår och slingor på salong, vad kostar "återbesök"?

Jag har läänge länge tänkt färga mitt hår på salong, gärna med lite skiftningar och så, men fastnar alltid i frågan vad det kostar och hur de gör när man kommer tillbaka för "touch ups". Petar dom ut slingorna och färgar allt separat, eller hur? Och vad kostar det att färga utväxt, med eller utan slingor? Ja, alla svar är supervälkomna. =) 

• Svar på tråden Färga hår och slingor på salong, vad kostar "återbesök"?
  • Guilliotine

Så om färgningen kostar typ (vad färgningar nu kostar) säg 700kr, kostar det 700 att färga utväxten då också?? Det låter dyrt. Hur ofta behövs man färga den? 

• Majsan70
    Guilliotine skrev 2011-08-18 22:27:25 följande:
    Så om färgningen kostar typ (vad färgningar nu kostar) säg 700kr, kostar det 700 att färga utväxten då också?? Det låter dyrt. Hur ofta behövs man färga den? 
    Jag har kort hår så samma slingor varje gång. Jag betalar som mest 810 kronor för klipp o slingor eller färg. Jag klipper var 6 vecka o färgar var 12 ungefär. Eller slingor som görs nu för tiden.
  • lillie

Jag har långt hår, färgar ibland utväxten, ibland hela håret och slingar ibland. Priset är alltid detsamma. Det tar lika lång tid för frisören att göra jobbet oavsett.

• Konvaljen

Har långt hår, färgar och klipper med 3-4 månaders mellanrum. Betalar ca 1800 per gång.

• JBC

Hos oss kostar det samma oavsett. Som sagt så är det samma jobb som görs.

Svar på tråden Färga hår och slingor på salong, vad kostar "återbesök"?