• Anna Z

Färgen tar inte på mitt röda hår!

Har lagt i "country colors" illröda hårfärg på mitt innan halvljusa hår. Färgen är kanon fin men håller ca 3 tvättar sen blir det rosa.
    Nu har jag utväxt, och jag är naturligt rödhårig. Färgen tar inte överhuvudtaget på min riktiga hårfärg.
    Är det nån som vet om "brilliance" hårfärger tar bra? Och håller bra? Är sugen att testa "kashmir red".

• Svar på tråden Färgen tar inte på mitt röda hår!
  • Passionsfrukt

Country colours är väl toning? Det lär inte hålla för fem öre. Har själv varit rödhårig största delen av mitt liv och jag vet hur lätt rödfärg sköljs ur då man tvättar håret. Röd är svåraste färgen att upprätthålla.
    Mitt tips är att du kör en färgning, inte toning. Brilliance är väl färgning tror jag, själv körde jag L'Oréal Récital Préférence i nåt åt innan jag, helt nyligen, övergick till Syoss. Däremellan körde jag Naturigin som tydligen ska vara helt utan parabener, ammoniak och annan skit men den tyckte jag inte alls om. Testade i några månader men den sköljdes ur efter bara en-två veckor och blev orange. Tycker L'Oréalen hade samma problem medan Syossen håller färgen lite bättre, det enda som bleknar är själva glansen.
    Färgar hemma en gång i månaden, på salong en gång i året.
    Kanske vore bra att först färga hos frissan, en proffsmänniska ser vilken kvalitet du har på håret och kan rekommendera rätt produkt åt dig.

• rockdoll

Country colors är toning och tvättas således ur relativt snabbt.

Brilliance är permanent färg, har inte provat själv.
    Däremot Scwarzkopf XXL Live Real Red brukar jag använda och den gillar jag. Men för att behålla färg och glans har jag köpt en enkomponentstoning från Directions (Poppy red) som jag blandat med ett billigt balsam, och som jag använder som färginpackning då och då. Funkar super och poppy red ger en riktigt intensiv rödfärg som jag älskar.

Annars har Revlon en färginpackning som jag har hört ska vara riktigt bra. Revlon Nutri Colour Cream heter dom. Ska finnas en riktigt intensiv röd där också.

• Passionsfrukt
    rockdoll skrev 2011-08-21 21:12:42 följande:
    Country colors är toning och tvättas således ur relativt snabbt.

Brilliance är permanent färg, har inte provat själv.
    Däremot Scwarzkopf XXL Live Real Red brukar jag använda och den gillar jag. Men för att behålla färg och glans har jag köpt en enkomponentstoning från Directions (Poppy red) som jag blandat med ett billigt balsam, och som jag använder som färginpackning då och då. Funkar super och poppy red ger en riktigt intensiv rödfärg som jag älskar.

Annars har Revlon en färginpackning som jag har hört ska vara riktigt bra. Revlon Nutri Colour Cream heter dom. Ska finnas en riktigt intensiv röd där också.
    Oooh, poppy red hade jag nångång, det var ljuvligt! Directions sköljdes dock ur väldigt snabbt för mig :/ men som färginpackning kunde det ju funka!
  • rockdoll
    Passionsfrukt skrev 2011-08-21 21:43:37 följande:
    Oooh, poppy red hade jag nångång, det var ljuvligt! Directions sköljdes dock ur väldigt snabbt för mig :/ men som färginpackning kunde det ju funka!
    Nu har jag aldrig tonat håret med poppy red, bara haft som inpackning för mitt redan röda hår, men jag har hört att Directions färger tvättas ur rätt snabbt.
    Special Effects ska ha bättre hållbarhet enligt många, så nästa gång det är dags för påfyllning för mig ska jag nog prova någon riktigt röd färg från dom istället.
Svar på tråden Färgen tar inte på mitt röda hår!