• litenyfikenidag

Tänkte köpa en studsmatta nu... tips

Vi var på Toys r us igår för att äntligen köpa en studsmatta. Vi har dragit på det denna sommaren tills vi fått nyckeln till vårt nya hus, men det skulle vi inte gjort.... den var slut nu.... Vi vill ha en 3,6 diameter och just denna var slut. Vi försökte fråga om den fanns på nåt annat av deras varuhus så vi kunde åka dit, men det kunde hon inte se och tyckte istället att vi kunde ringa dit..... Ja servicen i den butiken kunde ju vara bättre kan man tycka, ligger det inte i hennes intresse att ringa den andra butiken åt oss?

Nåja det var inte det jag ville fråga om. Vi undrar var vi ska köpa en studsmatta nu. Har fått uppfattningen att Jula och Rustas kanske inte är så bra kvalitet på. Vänner till oss har varmt rekomenderat Toys r us studsmatta. Fördelen som vi såg med Toys r us var att skyddsnätet fästes innanför kantskyddet vilket vi tycker verkar jättesmart så man inte riskerar att landa på kantskyddet och skada fötterna i onödan.

Vilken skulle ni rekomendera? Vill inte köpa nån jättedyr variant bara även fast dom naturligtvis är bäst...

Jag undrar nu om nån har köpt Ablicas studsmatta som säljs på Sportamore alt. Sporttema på nätet? Är den studsmattan bra? Kan man montera Toys r us skyddsnär på den studsmattan? Dvs innanför kantskyddet? Ablicas eget skyddsnät verkar monteras utanför...

Nån som vet?  

• Svar på tråden Tänkte köpa en studsmatta nu... tips
  • litenyfikenidag

OK, finns dom kvar i butik just nu då, nån som vet? Verkar vara slut på säsongen...

Nån annan med tips?

• Jempajenny

Vi köpte en studsmatta på Jysk med det nätfästet du menar. Dock tror jag att den endast var 305 i diameter. 1500:- kostade den och fungerar fin-fint till vår 3-åring.

• Busbellan

Jag tror alla nät fästs på det sättet, har aldrig sett nåt annat i alla fall.

Mamma till Nora, August och Ella
  • litenyfikenidag

Busbellan: tack för svaret men nix, det är olika hur näten fästs. Innanför eller utanför kantskyddet. Har sett båda varianterna... typiskt va  Flört

Jempajenny: tack för svaret. Vi behöver nog en 3,60 dock minst eftersom äldsta barnet är 10 nu och den ska hålla ett tag för lite större barn.

• Busbellan

Jaha där ser man ja, vi har inget nät alls

Mamma till Nora, August och Ella
  • WimZy

Vi är supernöjda med Rustas största inkl nät.

• litenyfikenidag

Är det nån som monterat Toys r us skyddsnät på en annan studsmatta av annat märke? Går det?

• saraajohanna
    litenyfikenidag skrev 2011-08-19 13:30:29 följande:
    Är det nån som monterat Toys r us skyddsnät på en annan studsmatta av annat märke? Går det?
    Toys r us studsmattor är kanonbra..
    Det går inte att sätta ihop en annan matta med deras nät o tvärt om.. om det inte är exakt samma mått och lika många "ben" har ag fått höra.
    Vart bor du.. alltså vilken toys r us butik är det som ger så dålig service till dig? :(
Svar på tråden Tänkte köpa en studsmatta nu... tips