• Anonym (förvirrad)

Tappat bort min väska... Går det på försäkringen?

Jag känner mig helt förvirrad.
    Igår "tappade" jag bort min väska, troligvis så har jag ställt den i trapphuset för jag har ju låst upp med nycklarna och gått in i lägenheten.
    Men hela väskan är puts väck.
    I väskan ligger mina helt nya glasögon Skäms dom är bara 2 månader gamla och kostade mig 6000 kr.
    Går detta på försäkringen tro?

Jag har aldrig råd med att köpa nya glasögon igen för 6000 kr. Jag klarar mig heller inte utan pga megadålig syn.
    Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Tappat bort min väska... Går det på försäkringen?
  • She is Me

Det går på försäkringen, men det finns ju självrisk och beroende på om du har en drulleförsäkring eller ej så blir självrisken högre. Du bör nog göra en polisanälan och ringa försäkringsbolaget.

• Lavish

Beror på vad du har för försäkring. Jag blev av med min mobil för några år sen. Då var det bara rån eller ifall det varit inbrott i lägenheten som räknades. Samt har jag för mig, om saker så skrymmande att de inte enkelt gick att bära med sig blev stulna ute. Men dit räknas väl inte en väska som liksom är tänkt att bäras med... Det var dock min vanliga hemförsäkring. Har du någon extraförsäkring eller drulle försäkring så kanske det funkar.

Hade du försäkring på glasögonen? Helförsäkring på glasögonen borde gälla.

• Anonym (förvirrad)
    Lavish skrev 2011-08-19 10:55:49 följande:
    Beror på vad du har för försäkring. Jag blev av med min mobil för några år sen. Då var det bara rån eller ifall det varit inbrott i lägenheten som räknades. Samt har jag för mig, om saker så skrymmande att de inte enkelt gick att bära med sig blev stulna ute. Men dit räknas väl inte en väska som liksom är tänkt att bäras med... Det var dock min vanliga hemförsäkring. Har du någon extraförsäkring eller drulle försäkring så kanske det funkar.

Hade du försäkring på glasögonen? Helförsäkring på glasögonen borde gälla.
    Jag har drulle försäkring där ingår glasögon oxå.
    Men detta är ju rent slarv från min tankspridda sida Förvånad 
  • Grön Anna

Glasögonen går iaf på hemförsäkringen. Du får nya efter gammalt recept. Man kan alltså inte få nya i uppdaterad styrka men det behöver du ju heller inte.

• Lavish
    Anonym (förvirrad) skrev 2011-08-19 10:57:31 följande:
    Jag har drulle försäkring där ingår glasögon oxå.
    Men detta är ju rent slarv från min tankspridda sida Förvånad 
    Jaja, men dåså. Drulle ska ju täcka rent slarv. Hur mycket är självrisken på då?
Svar på tråden Tappat bort min väska... Går det på försäkringen?