Han bråkar om mina gamla förhållanden
Jag har ett stort problem, vet inte vad jag ska göra. Lever i ett förhållande sen 21 år tillbaka, och vi har ständigt tjafs om sex. Han vill oftare, och känner sig säkert obekräftad då jag inte har samma lust som honom. Till saken hör även att han ständigt drar upp hur dålig jag är, och han tycker att jag har valt fel killar tidigare, och varit med för många......Det här är ca 27 år sedan.....Ska jag straffas så hårt för hur fel och många jag varit med? Han tycker det. (Han har läst mina dagböcker, därför vet han...). Han är oerhört kränkande mot mig ibland och får mig att må dåligt för saker som hände för länge sen. Jag är inte stolt över det, och ångrar mycket. Kan bara skylla på ett stort bekräftelsebehov.
Jag har varit på väg att lämna honom många gånger, men det är svårt då man har levt ihop så länge + att vi har det bra periodvis. Då är han gullig och trevlig, och vi har det bra. Men jag är alltid rädd för när nästa attack ska komma. Då dricker han sig berusad och är allmänt otrevlig.
Min fråga är, ska man behöva ta så mycket skit för saker som hände för så länge sedan? Ska man inte leva här och nu, och försöka ha det bra? Jag borde säkert lämna honom, och han borde träffa någon som passar honom bättre, sexuellt och på andra plan. Jag har tröttnat på sex, men försöker att få allt att fungera ändå. Vet att det är viktigt för att få förhållandet att fungera. Och jag tror att han har dödat min sexlust i och med alla bråk. Har kallat mig hora etc....Han tjatar om statistik, och att de flesta har sex 3 ggr i veckan....ja, kanske om har ett bra förhållande, men kanske inte efter 21 år.....och men en hel del bråk...... Tror att sexet avtar lite med tiden, det blir inte lika viktigt, men jag kanske har fel....... Vad ska jag göra?
Vad tycker ni?