• mianyckelpiga

Didriksons storlekar?

Har just varit och tittat på overall från Didriksons till yngsta som blir 1,5 år i december, då vi varit så nöjda med deras kläder för äldsta sonen. Vet inte vilken storlek jag ska köpa, 80 eller 90. Han har fortfarande stl 80 i kläder och är väl på väg att växa in i 86. Tyckte att overaller i 90 såg så stora ut. Någon som vet hur deras storleksguide ser ut? Försökt kolla på hemsidan men inte hittat.

• Svar på tråden Didriksons storlekar?
  • Chiba

Skulle nog köpa 80 om jag var du.
    Min son har 90 i Didriksson och han är c:a 2,5 år. och har 92-98 i kläder.
    Tror att 90 blir alldeles för stort om din son nu har stl 80

• MammaTillGuldklimpar

Min dotter är 3 o har regnställ i didrikssons strl 90. Den är megastor! Kommer hon nog kunna ha ett år till! Hon har 92-98 i vanliga kläder..

• Mizzz

Om de är som förra året ska du köpa 90, då var de ovanligt små. Tänk på att det ska hålla ca 7-8 månader framåt.

• ITM

Jag har köpt en didriksson eller köpte rättare sagt fick lämna tillbaka för den var sååå stor i stl.(skulle haft mindre än 80) Alla jag pratat med säger att de är en stl större än andra märken. Men de är så fina.

• mianyckelpiga
    ITM skrev 2011-08-19 19:38:22 följande:
    Jag har köpt en didriksson eller köpte rättare sagt fick lämna tillbaka för den var sååå stor i stl.(skulle haft mindre än 80) Alla jag pratat med säger att de är en stl större än andra märken. Men de är så fina.
    Ja de är ju det och vi är supernöjda med storbrors vinterkläder. Undra hur jag ska göra med storebror som just passerat 110 cm. Får nog ta med dem till affären och prova.
  • x karin76

Undrar också lite grann om storlekar..
    Har en tös som är exakt 90 nu och en pojke som är ca 103. Funderar på att köpa overaller i stl 90 och 100 av årets modell - är de så pass stora i storleken så det funkar? Eller bör jag gå upp? Tösen har 92/98 i storlek och sonen har 110.

Tacksam för info från någon som provat vinterns!

# Jack 2007 # Cleo 2009 # Länk, se min sida.
  • stor grön drake

min son är 90cm lång, har 86-92-98 på kläder och en förra årets overall (trembland, barnmodell) i stl 80 satt perfekt på honom nu, dock ingen växmån alls.

MEN årets Tucky (baby) i stl 90 var 4cm KORTARE! Jag hade hört innan att de justerat storlekarna i år så de inte ska vara så stora, men att det skulle vara sån skillnad trodde jag inte. Jag skulle råda dig att pröva innan köp, på tex sport eller babybutik, man kan endå beställa dem från nätet.

• Mizzz

Min son var ca 100 förra hösten, hans overall av förra årets modell i stl 100 var urvuxen innan jul. De var mkt mindre då än annars.

• disa08

min dotter hade 98 i kläder förra vintern å hon hade stl 90 i sin didrikson overall

• Fredriks Mamma

Tucky är normal-liten i strl.
    De andra är stora.

Tex så är 90 lika stort som Lindex 98.

Hade 90 förra vintern, då var min son 2,5 år.

• Mammmma

Jag köpte en Didrikson idag storlek 80, frågade då och de sa att deras tabell visar 80 = 2 år

Svar på tråden Didriksons storlekar?