• Sabbi

Fick du bestående skador av ditt planerade snitt?

Är intresserad då jag mer eller mindre har övertalats att föda barn, vet bara inte om jag ska välja vaginal förlossning eller planerat snitt. Såg omröstningen om vaginal förlossning och det är ju väldigt många som aldrig blivit helt återställda efter det. Så det lutar nog mer åt ett planerat snitt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 20:45
    Ni som svarar "ja" får gärna skriva något om de bestående skadorna som ni besväras av!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du bestående skador av ditt planerade snitt?
  • Heffa

Har du länk till den andra tråden? Jag funderar på vad de syftar på som tycker att de aldrig blivit återställda efter en vaginal förlossning.

Over and out
  • Angelica8912

Matilda:

Spricker man väldigt mycket så är det en del som faktiskt får bestående men. Inkontinens t.ex.

• Heffa

Jo, det förstår jag, jag undrade mest eftersom ts skrev att det var väldigt många som fått bestående men vad exakt de syftar på. Jag hittade tråden och där fanns de som syftade på bristningar på magen och hängbröst som bestående men och det har ju knappast med just den vaginala förlossningen att göra.

• Sabbi

Jaha ingen som har röstat "ja" som vil skriva om de problem och skador som man har???

• bananflugan82

Hur menar du med bestående skador? Risker finns vid ett snitt, precis som vid alla operationer. Ett kejsarsnitt är en stor operation egentligen, då man ska in i buken. Jag har väl inte fått några direkta bestående men på det sättet, men har antagligen fått ett ärr-bråck, som gör vansinnigt ont om det ploppar ut så att säga. Det känns som att nånting ramlar ur i magen o så får jag trycka tillbaks det med handen. Fast det är inget som syns på utsidan. Plus att man kan få överhäng av hud/fett precis ovanför snittet på magen, det blir som en liten påse som är svår att träna bort, det är ganska vanligt att man får det efter snitt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananflugan82

Plus att du är väldigt handikappad lång tid efter ett snitt för det gör jävligt ont, rent ut sagt, om man får inte bära mer än bebisens vikt.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • Sabbi
    bananflugan82 skrev 2011-08-19 17:58:26 följande:
    Hur menar du med bestående skador? Risker finns vid ett snitt, precis som vid alla operationer. Ett kejsarsnitt är en stor operation egentligen, då man ska in i buken. Jag har väl inte fått några direkta bestående men på det sättet, men har antagligen fått ett ärr-bråck, som gör vansinnigt ont om det ploppar ut så att säga. Det känns som att nånting ramlar ur i magen o så får jag trycka tillbaks det med handen. Fast det är inget som syns på utsidan. Plus att man kan få överhäng av hud/fett precis ovanför snittet på magen, det blir som en liten påse som är svår att träna bort, det är ganska vanligt att man får det efter snitt.

Typ att man har ont i ärret fortfarande, att det stramar och så. Ja med bestående menar jag att man inte kan leva ett fullt normalt liv på grund av kejsarsnittet.
  • Sabbi
    bananflugan82 skrev 2011-08-19 17:59:43 följande:
    Plus att du är väldigt handikappad lång tid efter ett snitt för det gör jävligt ont, rent ut sagt, om man får inte bära mer än bebisens vikt.

Jo det vet jag. Men det är ju inget som kommer att vara bestående. En vaginal förlossning innebär fler risker för BESTÅENDE men och skador.
  • bananflugan82
    Sabbi skrev 2011-08-19 18:00:39 följande:
    Typ att man har ont i ärret fortfarande, att det stramar och så. Ja med bestående menar jag att man inte kan leva ett fullt normalt liv på grund av kejsarsnittet.
    Ja ok, nej, ont i ärret efter lång tid eller så är nog ganska ovanligt. Som sagt, det är bara risken för bråck i ärret i magen isåfall, som jag har fått.
Svar på tråden Fick du bestående skador av ditt planerade snitt?