Snart 5 år och kissar ner sig HELA TIDEN! Tips?
Jag är så less! Min lilla tjej är gräslig just nu.
Hon har varit torr ibland i några veckor/någon månad men sen börjar hon om.
Nu har hon börjat kissa i sängen både på kvällen innan hon somnar och när hon vaknat (har även hänt att hon satt sig i sängen dagtid och kissat). Min tvätthög är enorm varje dag. Ibland hinner jag inte med när hon kissat så det upptäcks först när det stinker någonstans... Hela huset stinker kiss... jag blir galen!
Hon har absolut inga medicinska problem utan hon är fullt medveten om att hon gör det.
Eftersom det är hon som är familjens minsting så är det inte att hon vill bli "bebis" igen.
Inga problem på förskolan med fröknar,kompisar och så.
Hon har inte blivit utsatt för något.
Nu under sommaren fick hon upp ett ryck när hon kom på att hon skulle bajsa ner sig. Mellen 3-6ggr dag hade hon gjort det. När vi inte orkade längre fick hon fara på minisemester till farmor och farfar (trodde hon skulle skärpa till sig där) men det fortsatte, 15ggr på 3 dagar bajsade hon ner sig. Som tur är höll det "bara" i sig i ca 2-3 veckor.
Nu ska vi utomlands nästa vecka och jag känner att jag orkar inte ha med henne. Hur roligt blir det om vi måste handtvätta allt hela tiden och tjorva med henne. Naturligtvis så lämnar vi inte henne hemma men jag har nästan förlorat glädjen över semestern.
Idag har jag köpt flera mindre saker (målarbok,spel, bokmärken,såpbubblor mm) som jag har slagit in i olika fina presentpapper och lagt i en låda. Tanken är att hon ska få välja en present för varje dygn som hon varit duktig. Och än så länge har hon inte kissat ner sig men jag vet att det inte kommer att hålla i sig så länge. Om jag har tur kanske hon är torr en vecka eller till och med under semestern men hon kommer att börja om förr eller senare och jag kan inte ge henne en sak/dag hur länge som helst.
Tips? Någon i samma sits?