Vilken/vilka klädesplagg får en att se smalare ut???
Som rubriken..
Vilken typ/färg/form av klädeslagg får en att se smalare ut om man är lite mullig? Typ åtsittande eller oversize? Svart? Randigt?
Som rubriken..
Vilken typ/färg/form av klädeslagg får en att se smalare ut om man är lite mullig? Typ åtsittande eller oversize? Svart? Randigt?
beror ju helt på hur kroppen är formad, svarta kläder har en slimmande effekt och långrandigt shapers är också ett bra plagg om man vill se smalare ut, tvärrandigt och rutigt däremot får en att se större ut. Men om kläderna ska vara åtsittande eller inte tycker jag är svårt att säga utan att ha sett personen i fråga...
Generellt ser man smalare ut genom att markera den smalaste delen av överkroppen. Har man ingen direkt midja är det oftast under bysten. Hur man sedan kamoflerar och framhäver beror helt på hur kroppen ser ut. Det finns massor med sidor på nätet, sök på "how to dress your body shape" tex.
Oversize ser man lätt tjock ut i, samma sak med allt för tighta kläder. Lagom är bäst!
Även rundare personer har ju olika kroppsform och passar därför i olika kläder. Jag (som ligger strax över gränsen till övervikt på BMI) och har en sk "timglasform" men med lite för rund mage passar bäst i kläder som sitter år (inte supertajt) över bysten och en dryg decimeter nedanför bysten och sedan faller ganska rakt ned över magen (så att det varken sitter åt eller är jättestort där). Den absolut sämsta modellen på mig är A-formade kläder.
Har man en annan form passar väl andra kläder.
Oversize får dig ofta att se större ut. Iaf om du inte är riktigt smal.
Men för lite, tight är inte snyggt heller. Så lagom stora kläder ser bäst ut.